نخست‌ وزیر انگلیس در اظهاراتی اعلام کرد که تهدید امنیتی در انگلیس در سطح شدید حفظ خواهد شد.

تهدید امنیتی در انگلیس در سطح «شدید» حفظ می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ترزا می» نخست‌ وزیر انگلیس با اشاره به حادثه شنبه شب لندن اعلام کرد که سطح تهدید در این کشور در حالت «شدید» حفظ خواهد شد.

نخست‌ وزیر انگلیس در این باره اعلام کرد: مرکز مشترک تحلیل تروریسم (JTAC) امروز تایید کرد که سطح تهدید ملی در این کشور باید کماکان در سطح شدید باقی بماند.

وی در ادامه افزود که حالت بحرانی به معنی قریب الوقوع بودن یک حمله تروریستی و حالت شدید به مفهوم احتمال زیاد در وقوع چنین حمله ای است؛ لذا حفظ آمادگی ها در سطح کشور هنوز نیز لازم و ضروری به نظر می رسد.

لازم به ذکر است، گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات تروریستی شنبه شب در لندن که چندین قربانی برجا گذاشت را برعهده گرفت.

گفتنی است که حوادث تروریستی شنبه شب در پایتخت انگلیس به کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن ۴۸ تَن دیگر منجر شد.

در نخستین حادثه، یک دستگاه خودروی ون با انحراف از مسیر خود بر روی «لاندن بریج»- پل معروف لندن- چندین عابر پیاده را زیرگرفت و اندکی بعد، ۳ نفر از سرنشینان آن با چاقو به عابران حمله کردند.

دقایقی بعد از این حادثه، پلیس لندن از وقوع یک حادثه در «بارو مارکت» (یک بازارچه در نزدیکی «لاندن بریج») خبر داد. بر اساس گفته شاهدان، صدای شلیک گلوله در محل شنیده می شد.

همزمان، پلیس از اعزام نیرو به منطقه «واکسهال» در جنوب لندن خبر داد. پلیس ساعتی بعد دو حمله در پل لندن و بارو مارکت را تروریستی اعلام اما تأیید کرد که حادثه در منطقه واکسهال یک چاقوکشی بوده و ارتباطی به دو حمله دیگر نداشته است.

علاوه بر این، پلیس اعلام کرد ۳ مظنون این حادثه هم به ضرب گلوله پلیس کشته شده‌اند و دستکم یکی از آنها جلیقه انفجاری «مصنوعی» بر تن داشته است.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.