اهواز_ مدیرجهاد کشاورزی شوش گفت: کشاورزان این شهرستان با تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول گندم رتبه‌های نخست تولید گندم در استان خوزستان و کشور را به خود اختصاص داده‌ است.

شوش رتبه نخست تولید محصول گندم در کشور را کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین علیرضا ملک‌زاده اظهار داشت: شهرستان شوش در بخش کشاورزی به عنوان قطب کشاورزی استان خوزستان به شمار می‌آید، کشاورزان این شهرستان با تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول گندم رتبه‌های نخست تولید گندم در استان خوزستان و کشور را به خود اختصاص داده‌ است.

وی با اشاره به برداشت گندم از ۷۲ هزار هکتار اراضی شهرستان شوش بیان کرد: برداشت گندم سطح زیر کشت اراضی این شهرستان از اوایل اردیبهشت‌ماه آغازه شده که تا کنون بیش از ۲۵۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خریداری و تحویل مراکز خرید رسمی داده شد، همچنین بیش از ۷۲ هزار هکتار از مزارع این شهرستان محصول برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوش، با بیان اینکه برداشت گندم از اول اردیبهشت‌ماه در این شهرستان آغاز شد، تصریح کرد: تاکنون  کشاورزان شهرستان شوش بیش از ۲۳۳ هزار تن گندم خوراکی و بیش از ۲۳ هزار تن گندم بذری برداشت کرده و تحویل مراکز خرید رسمی این شهرستان داده شده است.

وی با بیان اینکه محصول گندم کشاورزان شهرستان شوش به ۱۰ مرکز خرید تحویل داده می‌شود، عنوان کرد: مراکز خرید خدمات دهخدا، سید عباس، غرب کرخه، شهید رجایی، حقیقت، اتحاد و دانیال متعلق به تعاون روستایی هستند و سه مرکز خرید دیگر متعلق به شرکت غله و خدمات بازرگانی، شامل مرکز گلدشت چنانه، رحیم خانی و سیلوی مرکزی برای خرید تضمینی گندم کشاورزان تعیین شده است.

ملک زاده ادامه داد: برداشت محصول گندم در شهرستان شوش به وسیله ۵۵۰ دستگاه کمباین از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواسط خردادماه ادامه دارد.

وی گفت: بیش از ۶۵ درصد پول گندم به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده و دیگر مطالبات کشاورزان زحمتکش با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته به زودی پرداخت می‌شود.

مدیرجهادکشاورزی شوش تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد بذر گندم مورد نیاز استان خوزستان نیز در شهرستان شوش تولید می‌شود و گندم کاران این شهرستان سال قبل بیش از ۲۲۰ هزارتن گندم برداشت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.