قم- رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: جامعه وظیفه تأمین و فراهم آوردن رفاه حال انسان‌ها را به عهده دارد و سیاست حکومت اسلامی باید در راستای رفع فقر و گرسنگی مردم باشد چرا که این کار مقدمه‌ای برای رسیدن انسان به سعادت اخروی است.

سیاست حکومت اسلامی باید در راستای رفع فقر و گرسنگی مردم باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد با بیان اینکه هدف‌های دنیوی مقدمه رسیدن به هدف‌های اخروی باید باشد اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن گروهی از مردم تنها به دنبال خوشی‌های زودگذر هستند و گروهی دیگر به سعادت در آخرت فکر می‌کنند.

وی افزود: انسانی که دنیا را طلب می‌کند معلوم نیست که حتماً به لذات دنیوی برسد و خداوند به هر کسی بر اساس مصالح خویش نعمت‌های دنیوی را اعطا می‌کند و انسانی که تنها به مصالح زودگذر دنیوی می‌اندیشد در روز قیامت به عذاب‌های اخروی گرفتار خواهد آمد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) شرط رسیدن به سعادت اخروی را داشتن ایمان بیان کرد و افزود: انسان زمانی که کاری را انجام می‌دهد، حسن فاعلی زمانی در کارش تحقق می‌یابد که حسن فعلی داشته باشد، برای نمونه اگر ولی‌فقیه صلاح جامعه را در نرفتن به خانه خدا ببیند، انجام کاری خلاف این مصلحت و دستور از سوی انسان، حسن فاعلی را از وی دریغ می‌کند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان ارتباط میان ارزش اخلاقی اعمال با نیت انسان گفت: انسان در انجام هر کاری نباید تنها نیت و هدف دنیوی داشته باشد، بلکه نیل به اهداف دنیوی را باید مقدمه‌ای برای رسیدن به هدف‌های بالاتر بداند، و کاری که با نیت الهی انجام پذیرد از ارج‌وقرب برخوردار است.

وی هدف نهایی جامعه انسانی را رسیدن افراد به قرب الهی بیان کرد و ادامه داد: جامعه وظیفه تأمین و فراهم آوردن رفاه حال انسان‌ها را به عهده دارد و سیاست حکومت اسلامی باید در راستای رفع فقر و گرسنگی مردم باشد، چرا که این کار مقدمه‌ای برای رسیدن انسان به سعادت اخروی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان فریضه بودن حج گفت: نباید حج را به بهانه آن‌که می‌خواهیم اقتصاد داخلی را قوی‌تر کنیم ترک کرده و از پرداختن به آن امتناع کنیم، چراکه حج یک فریضه اخروی است و ترک آن سبب از دست دادن ثواب اخروی می‌شود.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: تزاحم کارها در انجام کارها تا حدی طبیعی است اما تشخیص اینکه میان دو مسئله معنوی کدام‌ یک ارجحیت دارد کار متخصص است و افراد عادی قادر به تشخیص آن نیستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.