بجنورد- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از جعلی، غیر قانونی و دروغین بودن عنوان ستاد مردمی بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد خبر داد و از نهادهای امنیتی خواستار توبیخ و بازخواست مسئولان این اتفاق شد.

ستاد مردمی بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد جعلی، دروغین و غیر قانونی است/ افراد مربوطه باید توبیخ و بازخواست شوند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدعلی سالاری با اشاره به برگزاری ناگهانی برنامه ۱۵ خرداد توسط عده‌ای خاص در بجنورد گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بر مسئولان استانی تاکید کرده است همواره بایستی بر اساس حفظ وحدت در استان فعالیت های ملی و مذهبی انجام پذیرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی دو ایراد اساسی این شورا به برگزاری این مراسم خارج از برنامه را بیان کرد و افزود: اساسی ترین ایراد و مشکل این برنامه استفاده از عنوان مجعول، غیر قانونی و دروغین ستاد مردمی بزرگداشت ۱۴ و۱۵ خرداد است.

وی در تشریح این موضوع گفت: طبق اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این شورا، نهادی مردمی و غیر دولتی است و با توجه به صراحت اساسنامه مسئول برگزاری مراسم های ملی و مذهبی در کشور از جمله مراسم بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و هر نهاد خودخوانده و خودمختاری در این عرصه باید با هماهنگی با این نهاد عمل نماید.

حجت الاسلام سالاری در ادامه افزود: عنوان ستاد مردمی بزرگداشت ۱۴ و۱۵ خرداد هیچ گونه وجود خارجی ندارد و بدعتی خطرناک و تشکلی جعلی و دروغین می باشد و هویت خارجی ندارد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در تبیین این بدعت خطرناک در استان گفت: بدعت تشکیل ستادهای مردمی در این گونه برنامه ها بدعتی خطرناک  است که در مراسم های آینده تهدیدهای امنیتی و مسائل سیاسی استان را تحت شعاع خود قرار خواهد داد و مسئولین سیاسی امنیتی استان باید هرچه زودتر در مقابل این اتفاقات، اقدام مناسب را انجام دهند.

وی در راستای جعلی و دروغین بودن این عنوان تاکید کرد: این اقدام ممکن است در برنامه های دیگر ملی و مذهبی آینده نیز روی دهد به نحوی که  ستادهای خودخوانده مردمی تشکیل شود و هرکسی را به استان دعوت کنند و هر برنامه ای را اجرا کنند که قطعا ایجاد مشکلات امنیتی و سیاسی دور از انتظار نیست و بایستی مسئولین سیاسی و امنیتی استان باید در این رابطه  پاسخگو باشند.

حجت الاسلام سالاری در ادامه این ایراد برنامه تصریح کرد: عنوان برگزار کنندگان این مراسم، جعلی و غیر قانونی و کاذب است و باید بنرهای اطلاع رسانی هرچه سریع تر اصلاح شود و باید این عنوان از برگزار کنندگان گرفته شود و موضوع حل شود در غیر ان صورت دردسرهایی برای استان ایجاد می کند و همگان باید بدانند قطعا عنوان ستاد مردمی جعلی، غیر قانونی و خلاف قانون است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در بیان دومین ایراد این برنامه افزود:موازی کاری و از آن مهم تر خدشه واردکردن بر برنامه محوری مرکز استان که قرار است عصر امروز با حضور مردم در مسجد امام (ره) برگزار شود را برشمرد.

وی در ادامه افزود: جلسه ستاد بزرگداشت ایام الله ۱۴ و ۱۵ خرداد با حضور فرماندار محترم شهرستان بجنورد و معاون وی در محل فرمانداری بجنورد برگزار شد، اما در این جلسه چنین عنوان برنامه ای مطرح و ذکر نشد و عملا با توجه به عدم تصویب در این ستاد این برنامه مصوب ستاد بزرگداشت ایام الله ۱۴ و۱۵ خرداد بجنورد قرار ندارد و لازم به ذکر است افرادی که خود را قانون مدار می دانند و از طرفی با پنهان کاری و اقدامات پشت پرده به دنبال برگزاری این مراسمات با عناوین مردمی هستند، دست به برخی استفاده ها از اموال و امکانات دولتی می‌زنند که باید پاسخگوی این گونه اقدامات باشند.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه تمامی این دغدغه های امنیتی و سیاسی به مسئولین امنیتی و سیاسی استان از جمله نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، مسئولین انتظامی، شورای تامین استان خراسان شمالی و معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی منتقل شده است، افزود:نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به این موضوع و اتفاقات واکنش نشان داده اند و حساسیت خود را به مسئولین مربوطه انتقال داده اند و همچنین اعتراض خود را به موازی کاری اتفاق افتاده اعلام داشته اند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اعلام اعتراض خود به شورای تامین و دادستانی خراسان شمالی افزود: بایستی با مسئولین این بدعت های خطرناک و اقدامات جعلی و دروغین برخورد جدی، توبیخ و بازخواست صورت گیرد.

وی خواستار قانون مداری مدعیان قانون مندی در خراسان شمالی شد و بیان داشت که نباید اقدامات وحدت شکن در استان ایجاد و از طرف برخی افراد مورد حمایت قرار گیرند و با مسئولین اصلی و  سرچشمه های این اتفاقات برخورد لازم صورت گیرد  و مسئولین اجازه ندهند تا عده ای با وابستگی به جریان های قدرت و مسئولین سیاسی استان با عناوین مردمی، مطامع شخصی خود را اجرایی کنند.

گفتنی است افرادی ذیل عنوان جعلی ستاد مردمی بزرگداشت ۱۴ و۱۵ خرداد از حضور یاسر هاشمی رفسنجانی در استان خراسان شمالی خبر داده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.