گیلان-مدیرکل زندانهای گیلان گفت:تفکیک زباله از مبدا در زندان لاهیجان با هدف ارتقاء بهداشت محیطی، بازیافت و کاهش حجم زباله ها در زندان لاهیجان عملیاتی شد.

 طرح تفکیک زباله از مبداء در زندان لاهیجان عملیاتی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی، سید حمید حسینی گیلان،گفت:آموزش و فرهنگ سازی یکی از مهمترین برنامه های حوزه فرهنگی و تربیتی است که علاوه بر ارتقاء دانش با هدف تغییر نگرش و ایجاد مهارت جدید در زندانها اجرایی می شود و این برنامه ها نقش مهمی در توانمندسازی زندانیان و بازگشت سعادتمندانه به جامعه ایفا می کند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بهداشت زندانها و زندانیان استان افزود:در زندانها برنامه ها و خدمات متنوعی برای ارتقاء بهداشت عمومی و فردی زندانیان ارائه می شود و یکی از برنامه هایی که  طراحی شده در زندانها که می بایست اجرائی شود طرح تفکیک زباله از مبدا است که در زندان لاهیجان بصورت پایلوت اجرائی شده است.

حسینی اضافه کرد:بدین منظور در مرحله اول طرح آموزش و اطلاع رسانی بین زندانیان و کارکنان انجام شد و در مرحله دوم آن از هر سالن چند زندانی بعنوان تسهیل گر در تفکیک و جمع آوری زباله های خشک و قابل بازیافت انتخاب شدند و برنامه برای اولین بار بصورت آزمایشی در زندان لاهیجان اجرائی شد که بعد از ارزیابی آن در تمام زندان های استان عملیاتی خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه این طرح علاوه بر فرهنگسازی،ارتقاء بهداشت زندانها و جامعه را بدنبال خواهد داشت،خاطرنشان کرد:با اجرای این برنامه سالیانه شاهد بیش از ۸ تن زباله خشک در زندان لاهیجان جمع آوری شده خواهیم بود و این مهم  علاوه بر کاهش حجم زباله ها،ماهیانه بیش از ۱۰ میلیون ریال برای زندانیان درآمد  ایجاد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.