بیرجند-مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر معلولان کویر به میزبانی خراسان جنوبی خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی در راستای برگزاری جشنواره تئاتر معلولان همکاری کنند.

برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر معلولان کویر به میزبانی خراسان جنوبی

علی عرب نژاد در مراسم رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره تئاتر معلولان کویر بیان کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین با حضور استان‌های شرق کشور برگزار می‌شود که قرار است نمایش توانمندی معلولان، ایجاد اعتماد به نفس و حرکت به سمت توانمندسازی باشد.

وی اظهار داشت: بازتوانی و تغییر در فرهنگ عمومی در راستای توانمندی معلولان از دیگر اهداف این تئاتر است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: در راستای برگزاری این جشنواره انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های اجرایی همکاری داشته باشند.

عرب نژاد یادآور شد: تاکنون تقسیم بندی های لازم برای برگزاری این جشنواره انجام شده است که امیدواریم همه دستگاه‌ها فعالیت خوبی را در خراسان جوبی انجام دهند تا هر کدام از افراد شرکت کننده یک سفیر فرهنگی برای استان ما باشند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ایجاد اشتغال و نداشتن نگاه تحرم آمیز و ناتوانی نسبت به معلولان است.

جمیله رضازاده با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان امسال به استان خراسان جنوبی واگذار شده است تصریح کرد: استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان در این جشنواره شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هنر و نمایش می‌تواند در توانمندسازی همه افراد جامعه نقش موثری ایفا کند گفت: تئاتر و نمایش باعث اعتماد به نفس و افزایش ارتباطات کلامی معلولین می‌شود و به وسیله برگزاری این جشنواره نیز قابلیت‌ها و پتانسیل‌های استان را به عرصه ظهور می‌رساند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی فرهنگ سازی را یکی از اهداف این جشنواره عنوان کرد و بیان کرد: مردم نباید به معلولان نگاهی ترحم‌آمیز و ناتوان داشته باشند.

رضا زاده ایجاد اشتغال برای معلولان را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و خاطرنشان کرد: همچنین مناسب سازی یکی دیگر از اهداف این جشنواره است زیرا معابر و خیابان‌ها نشان دهنده وجود عیب و نقص‌هایی در بحث مناسب‌سازی است که شاید این جشنواره و جشنواره‌های مشابه سبب اصلاح مناسب‌سازی شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.