«عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی درست چند ساعت پیش از حملات تروریستی به تهران، اظهارات تندی را علیه ایران مطرح کرده بود؛ اظهاراتی که شائبه دست داشتن ریاض در این حملات را تقویت می کند.

 ایران به دلیل دخالت در امور کشورهای منطقه باید تنبیه شود!

  به گزارش «قدس آنلاین»،   «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی ساعاتی پیش از حملات تروریستی امروز تهران اظهارات تندی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده بود.

بر اساس این گزارش، الجبیر در اظهاراتی که در شبکه العربیه نیز پخش شد، مدعی شده بود: ایران اولین حامی تروریسم در جهان محسوب می شود.

وزیر ناپخته سعودی همچنین با طرح ادعای حمایت ایران از گروه های افراطی، مدعی شده بود: ایران در امور کشورهای عربی مداخله می کند!

الجبیر همچنین مدعی شده بود که ایران به دلیل دخالت در امور کشورهای منطقه باید تنبیه شود!

وی همچنین در کمال شگفتی ادعای مضحکی را علیه ایران مطرح کرده و مدعی شده بود: ایران پذیرای شخصیت های گروه های تروریستی از جمله القاعده است!

وزیر خارجه سعودی همچنین ضمن متهم ساختن جمهوری اسلامی ایران به نقض قوانین بین المللی مدعی شده است: در طول حدود ۴۰ سال گذشته ایران بسیاری از سفارت های کشورهای خارجی در خاک خود را مورد هجوم قرار داده است.

وی همچنین مدعی شد: بیش از ۹۰ درصد از بمب ها و مواد منفجره، در ایران ساخته شده و برای گروه های تروریستی ارسال می شوند!

گفتنی است، عادل الجبیر از زمان تصدی پست وزارت خارجه سعودی تاکنون اظهارات مختلفی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است. با این حال، این جزو معدود دفعاتی است که الجبیر ادعاهای واهی و تندی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرده است؛ ادعاهایی که تنها ساعاتی پیش از حملات تروریستی امروز به تهران مطرح شدند.

ازهمین روی، اتهامات واهی الجبیر نسبت به ایران و طرح مسأله تنبیه تهران، نشان می دهد که مقامات سعودی از حملات تروریستی امروز آگاهی کامل داشته و به احتمال زیاد این حملات را مدیریت کرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.