یک مقام ارشد امارات متحده عربی بر این باور است که کشورهای عربی خلیج فارس به دنبال تغییر رژیم سیاسی قطر نیستند.

امارات: به‌دنبال تغییر نظام سیاسی قطر نیستیم

به گزارش قدس آنلاین، انور قرقاش وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در سخنانی تاکید کرد: کشورهای عربی خلیج فارس قصدی برای تغییر نظام سیاسی قطر ندارند.

وی در ادامه تصریح کرد: قطر به قهرمان افراط گرایی و تروریسم در منطقه تبدیل شده است.

اظهارات وزیر خارجه امارات در شرایطی است که تنش بین کشورهای عربی همچنان ادامه دارد. عربستان سعودی به همراه بحرین مصر و امارات متحده عربی با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم و ایران، روابط سیاسی و اقتصادی و تجاری خود را قطع کرده‌اند.

وزیر خارجه امارات متحده عربی در عین حال گفت: تدابیر اتخاذ شده از سوی کشورهای عربی علیه قطر، با هدف تغییر نظام سیاسی این کشور نیست. این تدابیر تنها با هدف تغییر سیاست و تغییر رویکرد قطر بوده است.

این ۴ کشور عربی کلیه پروازهای خود به قطر و از قطر را متوقف کرده اند. این کشورها سفرای خود را نیز از قطر فراخوانده‌اند و به دیپلمات های قطری دستور داده اند تا خاک این کشورها را ترک کنند.

کویت هدایت تلاش های میانجیگرانه بین قطر و سایر کشورهای عربی را بر عهده گرفته است. امیر کویت روز سه شنبه با سفر به ریاض با شاه عربستان دیدار و گفتگو کرده است ولی ظاهرا این نشست پیشرفت و دستاورد چندانی نداشته است.

در سال ۲۰۱۴ نیز عربستان، امارات متحده عربی و بحرین سفیران خود را به مدت ۸ ماه از قطر فراخواندند ولی این مساله تاثیر ناچیزی بر بازار قطر ئ اقتصاد این کشور داشت چرا که این اقدام شامل ممنوعیت ارتباطات حمل و نقل نشده بود.

ولی این بار به نظر می رسد تبعات اقتصادی و تجاری قطع روابط عربستان و متحدانش با قطر بسیار بیشتر از سال ۲۰۱۴ خواهد بود.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.