کرمانشاه- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: ۱۴ درصد آتش‌سوزی مراتع و جنگلها در استان کرمانشاه ناشی از اختلافات قومی و قبیله‌ای است.

اختلافات قومی و قبیله ای یکی از عوامل آتش سوزی مراتع استان کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ عباس بهاری پنج عامل را برای وقوع حریق در منابع طبیعی استان دخیل دانست و اظهار داشت: ۶۳ درصد آتش‌سوزیها ناشی از روشن کردن آتش توسط گردشگران و طبیعت‌گردان، چهار درصد ناشی از برگزاری مانور توسط نیروهای نظامی، ۱۵ درصد آتش زدن پس‌چر مزارع، ۱۴ درصد اختلافات قومی و قبیله‌ای و چهار درصد عوامل طبیعی است.

وی عنوان کرد: طی مکاتباتی با جهاد کشاورزی محدودیت‌هایی برای کشاورزانی که پس‌چر مزارع خود را آتش می‌زنند اعمال می‌شود زیرا این اقدام سبب سرایت آتش به مراتع و از طرفی کاهش کیفیت خاک مزارع می‌شود.

بهاری با اشاره به اینکه در بیش از ۸۰ درصد از مرتع و جنگل‌های استان پوشش بی‌سیم وجود دارد گفت: در بسیاری از مکان‌ها تلفن همراه آنتن‌دهی مناسبی ندارد بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکل و تسهیل در ارتباط کارکنان حفاظت منابع طبیعی استان به بی‌سیم مجهز شده‌اند.

وی با بیان اینکه تابلوهای هشداردهنده‌ای در مناطق دارای معابر پرتردد، تفرج‌گاهها و حاشیه راهها نصب شده است عنوان کرد: توزیع ۲۰ هزار برگه اطلاعیه هشداردهنده در زمینه آتش‌سوزی احتمالی و انجام مکاتباتی با صدا و سیما در زمینه زیرنویس در تلویزیون در ساعات پربیننده از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار مردمی در زمینه تخریب، تصرف، قطع اشجار و ایجاد حریق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.