سبزوار-حجت الاسلام مقیسه از حضور کارشناسان هیات نظارت خراسان رضوی در سبزوار و بررسی های میدانی درباره روند برگزاری و تخلفات احتمالی تقدیر کرد و گفت: از ابتدا هم قرار نبود با حضور کارشناسان انتخابات باطل شود بلکه هدف ما جلوگیری از پدیده زشت خرید و فروش آراء حتی به تعداد محدود در آینده بود.

حادثه تروریستی تهران از لحاظ تاکتیکی و نظامی قدرتمندانه نبود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته سبزوار ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: حادثه تروریستی تهران از لحاظ تاکتیکی و نظامی قدرتمندانه نبود.

وی تاکید کرد: دشمن تکفیری و اربابان آنها در پی شکست های فراوان مقابل رزمندگان مقاومت در سرازیری اضمحلال قرار گرفتند و درصدد انجام این حوادث شده اند.

حجت الاسلام مقیسه با تاکید بر اینکه حادثه تروریستی تهران از لحاظ تاکتیکی و نظامی قدرتمندانه نبود تصریح کرد: اینکه افرادی با لباس زنانه به عده ای مردم که در پی گرفتاری خود در مجلس بودند حمله کنند از لحاظ نظامی قدرتمندانه نیست و به تعبیر رهبر انقلاب ترقه بازی بیش نبود.

وی با تبریک و تسلیت به خانواده های شهدای معظم حادثه تروریستی تهران گفت: اقتدار نیروهای امنیتی و نظامی ایران اسلامی مثادل زدنی است و ما از اقدامات به موقع و قدرتمندانه آنان در این حادثه تقدیر می کنیم.

خطیب جمعه سبزوار نیز خطاب به جوانان فریب خورده تکفیری و داعشی گفت: افرادی که فریب این گروه ها را می خورند نه تنهافریب خورده عقل خود شده اند بلکه عقل خود را در فهم دین تعطیل کرده و بزرگترین ظلم را بر اندیشه خود روا کرده اند.

وی ادامه داد: همه علماء اسلام بر این نظریه معتقدند که هر فردی شیعه و سنی شهادتین بگوید و شهادت به رسالت بدهد خون و مال و ناموس آن محترم است پس چگونه به خود اجازه می دهید افرادی که به معاد عقیده دارند را به گلوله ببندید.

حجت الاسلام مقیسه همچنین به اهمیت کار مدافعین حرم پرداخت و گفت: حادثه تروریستی تهران بیش از پیش  کار ارزشمند مدافعین حرم را به ملت ایران نشان داد و اگر مقابله مدافعین حرم در سوریه نبود قطعا باید در مملکت خودمان برای مقابله با تکفیری ها و داعشی ها سنگر می ساختیم.

امام جمعه سبزوار نیز مردم را بر حفظ وحدت توصیه کرد و در خواست کرد: هر گونه حرکت های مشکوک را به نیروهای امنیتی اطلاع دهند.

جلوگیری از پدیده زشت خرید و فروش آراء

امام جمعه سبزوار در بخش پایانی خطبه های این هفته خود از هیات نظارت انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا خراسان رضوی تقدیر کرد و گفت: پس از درخواست ما در خطبه های هفته گذشته هیات نظارت استان کارشناسان خود را برای بررسی مسائل به سبزوار اعزام کردند هرچند هیات نظارت شهرستان هم برای رسیدگی به تخلفات تلاش کردند.

حجت الاسلام مقیسه با بیان اینکه پدیده زشت خرید و فروش آراء درجایگاه نظام اسلامی نیست اظهار داشت: از ابتدا هم قرار نبود با حضور کارشناسان انتخابات باطل شود بلکه هدف ما جلوگیری از پدیده زشت خرید و فروش آراء حتی به تعداد محدود و کم در آینده بود.

وی بر برخورد با متخلفین تاکید کرد و ادامه داد: حضور کارشناسان هیات نظارت در سبزوار به منزله حفظ و صیانت از آراء مردم بود و مسئولین بایستی به حساب متخلفین رسیدگی کنند تا در آینده از تکرار آن جلوگیری شود.

خطیب جمعه سبزوار اظهار داشت: خوشبختانه در سبزوار هم انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات شورای اسلامی شهر به خوبی برگزار شد که از زحمات هیات های اجرائی و نظارت و مسئولین برگزاری و امنیتی در برگزاری انتخابات تشکر می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.