مشهد- سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی از تشرف ۴ هزار زائر زیارت اولی این استان به حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد.

۴ هزار زیارت اولی استان مرکزی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسن آصفری به فعالیت‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های جدی این دفتر نمایندگی شناسایی زائران محروم زیارت اولی است که به سبب مضیقه مالی تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده‌اند، در این طرح که با همکاری کمیته امداد، بسیج مستضعفان، سازمان بهزیستی و خیریه‌های معتبر انجام می‌شود، آستان قدس رضوی شرایط سفر رایگان و تشرف آسان نیازمندان به بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) را فراهم می‌کند.

وی افزود: در حدود ۶ ماه از ابتدای آغاز فعالیت دفتر نمایندگی استان مرکزی تاکنون، بیش از ۴ هزار زائر زیارت اولی شامل بیماران صعب العلاج، معلولان، ایتام، محرومان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، مردم نیازمند حاشیه شهر و روستاهای محروم این استان به پابوسی ثامن الحجج(ع) مشرف شدند.

آصفری با بیان اینکه محرومیت‌های درمانی و بهداشتی زیادی در مناطق روستایی استان مرکزی و در میان حاشیه نشین‌های شهر اراک وجود دارد، عنوان کرد: خادمیاران سلامت رضوی تاکنون با تشکیل چندین اردوی جهادی، در مناطق محروم استان حضور یافته و به ویزیت رایگان بیماران نیازمندان پرداختند.

وی افزود: نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز ۹۶ و با کمک و همراهی خیران یک هزار و ۷۰۰ بسته غذایی از مایحتاج مورد نیاز خانوارها همچون گوشت، برنج، روغن، انواع حبوبات، تن ماهی و ... را تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار داده است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی اجرای فعالیت‌های فرهنگی را یکی دیگر از برنامه‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی دانست و افزود: این نمایندگی جزوه‌های راهنمای زائر که حاوی مباحثی همچون توصیه‌های بهداشتی، ایمنی، اخلاقی، آداب زیارت و ... را تهیه و در اختیار زائرانی که به وسیله خطوط ریلی، هوایی و اتوبوسرانی به مشهد سفر می‌کنند، قرار داده است.

وی با اشاره به طرح خادمیاران رضوی در استان مرکزی، گفت: تاکنون بیش از ۲۶۰ نفر از مردم این استان با مراجعه به سایت آستان قدس رضوی در طرح خادمیاران رضوی ثبت نام کردند و این نمایندگی تاکنون دوره‌های توجیهی و آموزشی را برای این خادمیاران برگزار کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.