دولت باید این تعهد را از ایران برداشته و سند را لغو کند و رسما اعلام کند که ما سند ۲۰۳۰ را اجرا نمی کنیم؛ اینکه عنوان کند حق تحفظ گرفتیم و خواستیم اجرا می کنیم و نخواستیم اجرا نمی کنیم حرفهایی است که وجود دارد چرا که وقتی سندی را امضا می کنید ملزم به اجرای آن هستید.

دولت وقتی سندی را امضا می کند ملزم به اجرای آن است/ توجیهات دولت برای سند ۲۰۳۰ بی معنی است/ عده ای با افکار التقاطی و آلوده به دنبال نفوذ فرهنگ غرب در کشور هستند

اختصاصی قدس آنلاین- جبار کوچکی نژاد  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با قدس آنلاین در خصوص تغییر موضع دولت در خصوص سند ۲۰۳۰ گفت: معتقدم که دولت باید این شهامت را داشته باشد که وقتی کار خطایی را انجام داده و سندی را آن هم در یک نهاد برون مرزی مانند یونسکو امضا کرده، خطای خود را بپذیرد و به یونسکو هم اعلام کند که با توجه به مباحث فرهنگی و آموزش های اسلامی که ما داریم این سند قابلیت اجرایی ندارد نه اینکه به کذب بگوید حق تحفظ گرفتیم و آنجایی که با فرهنگ ما منافات دارد، عمل نمی کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس دهم عنوان کرد: دولت باید این تعهد را از ایران برداشته و سند را لغو کند و رسما اعلام کند که ما سند ۲۰۳۰ را اجرا نمی کنیم؛ اینکه عنوان کند حق تحفظ گرفتیم و خواستیم اجرا می کنیم و نخواستیم اجرا نمی کنیم حرفهایی است که وجود دارد چرا که وقتی سندی را امضا می کنید ملزم به اجرای آن هستید.

وی معتقد است؛ ما شاید در بخش علمی و در بحث های آموزش علمی با این سند مشکلی نداشته باشیم اما در رابطه با بحث فرهنگ و پرورشی آن با مشکل مواجهیم چرا که انقلاب ما اساسا یک انقلاب فرهنگی است و ما موظفیم دانش آموزانمان را بر اساس آن اصل و فاکتورها و نیازهای انقلاب پرورش دهیم.

کوچکی نژاد  با بیان اینکه ما در سند بنیادین نظام آموزشی تاکید کردیم که دانش آموزی تربیت می کنیم که در تراز جمهوری اسلامی و عاشق امام و رهبری و ملت و کشور خودش باشد همچنین با روحیه ایثارگری پرتوان و پر تحرک باشد، افزود: ولی سند ۲۰۳۰ با این اصول اختلاف دارد و یک دانش آموز ایثارگر و با تدبیر و مطلع از مسائل روز و سیاست دنیا با این سند منافات دارد. در نتیجه نمی شود هم نظامی مانند تحول بنیادین آموزش را داشته باشیم و هم سند ۲۰۳۰ را اجرا کنیم!

وی تاکید کرد: با توجه به تاکید ات اخیر مقام معظم رهبری در این خصوص تکلیف روشن است و این سند قابلیت اجرا ندارد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس دهم با بیان اینکه دولت ادعا کرده این سند چیزی منافات با اسلام ندارد، ابراز کرد: باید گفت دولت که اسلام شناس و مرجع تقلید نیست و این را باید مجتهدین دین تشخیص دهند که همه مراجع هم اعلام کردند که این سند قابلیت اجرا ندارد و با احکام اسلام منافات دارد.

وی افزود: دولت نباید تاثیر خود را در حوزه دین داشته باشد وقتی ولی فقیه هم اعلام می کند که این سند مشکلاتی برای نظام اسلامی ایجاد می کند و حق ندارید اجرا کنید دیگر توجیهات دولت معنا ندارد و باید بپذیرد که این سند را از مسیر اجرا خارج کند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه دولت مدعی بود که اطلاعات نادرستی به رهبری داده شده، ادامه داد:  این در حالی است که ایشان صراحتا اعلام کرده و گله کردند که کسانیکه همچنین بحثی را مطرح کردند خودشان اطلاعات درستی ندارند؛ وقتی رهبری روی قضیه ای اظهار نظر می کنند حتما از نظر کارشناسان خبره در این زمینه استفاده کردند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی بسیاری از متدینین و کارشناسان دینی و مراجع در این زمینه موضع گیری کردند دولت باید این امر را بپذیرد، ادامه داد: دولت دارد روی یک بحث باطل پافشاری می کند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس دهم در خاتمه خاطرنشان کرد: در درون دولت یک سری افکار التقاطی است کسانیکه در تفکراتشان آلودگی وجود دارد یا اعتقادات اسلامی ندارند لذا اینها موضع می گیرند و خواهان این هستند که فرهنگ غرب بیشتر در کشور اجرا شود. دولت وقتی قسم می خورد که قانون اساسی را حفظ می کند و قانون اساسی هم اعلام می کند باید به احکام اسلام توجه شود دیگر پافشاری و اصرار دولت روی سندی که با موازین اسلامی مغایر است توجیهی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.