بجنورد- معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم اکنون دو هزار کودک در خراسان شمالی دارای سوءتغذیه هستند که طبق برنامه کمیته امداد، به هریک از این کودکان ماهانه ۷۵ هزار تومان برای رفع سوء تغذیه آنان پرداخت می‌شود.

۲ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه در خراسان شمالی شناسایی شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی، حسن نعمتی اظهار کرد: طرح درمان سوء تغذیه  در کودکان زیر شش سال، برای کودکان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد و هم سایر نیازمندان غیر تحت پوشش این نهاد حمایتی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه طرح حمایت از کودکان مبتلاء به سوء تغذیه، توسط کمیته امداد با هدف کمک به سلامت جسمی کودکان محروم در حال اجرا است، گفت: طبق آخرین نیاز سنجی توسط دانشگاه علوم پزشکی بیش از دو هزار کودک زیر شش سال مبتلا به این بیماری در استان شناسایی شده اند و تمامی این کودکان از کارت های تغذیه بهره مند هستند.

وی گفت: اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی  این افراد جلوگیری می کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی درمورد نحوه شناسایی این کودکان گفت: پس از انجام  پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می شود.

نعمتی با بیان اینکه آموزش های لازم هم در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می شود، افزود: پس از پایان یک دوره شش ماهه، این کودکان مورد پایش مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرد ودر صورت بهبود افراد جدیدی جایگزین می شوند.

وی یاد آور شد:  خانواده های دارای کودکان کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه با مراجعه به فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد با این طرح هستند سبد غذایی خود را تهیه می کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.