ما منتظر واکنش نمایندگان مجلس هستیم که متأسفانه تا رهبری اشاره نکند این ها هیچ کاری به کار جمهوری اسلامی ایران ندارند. مگر ما تنها باید منتظر اشاره رهبری باشیم؟

چرا مجلس به سند ۲۰۳۰ واکنش نشان نمی دهد!

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حسن یوسفی نژاد، استاد دانشگاه پیام نور ایلام، درباره سند ۲۰۳۰  تأکید کرد:

«دشمنان همواره تلاش می کنند ایران اسلامی را متوقف کنند ولی تاکنون به اهداف شوم خود نرسیده اند به همین دلیل می خواستند با چنین اسنادی به فرهنگ ما نفوذ کنند که نمونه بارز آن سند ۲۰۳۰ است. این سند برای سال ۲۰۱۵ بوده و اکنون تصمیم گرفته اند در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای متحد آن اجرایی کنند تا بتوانند از نفوذ فرهنگ انقلاب جلوگیری کنند. نسبت به این موضوع نیز علمایی مانند آیت الله مکارم شیرازی واکنش نشان دادند. رهبر معظم انقلاب نیز نه تنها امسال که سال گذشته نیز نسبت به این سند تذکر دادند ولی متأسفانه دولتمردان نسبت به آن گوش نمی دهند چرا که امتیازهای فراوانی درباره فرهنگ جمهوری اسلامی ایران داده اند. حقیقتاً فرهنگ مقاومت ما با برجام هم به چالش کشیده شده چه رسد به سند ۲۰۳۰٫ متأسفانه شاهد هستیم خود رئیس جمهور نیز این موضوع را رد کرده و می گویند این سند امضا نشده است ولی ای کاش می گفتند امضا شده ولی جاهایی که با فرهنگ ما سازگار نیست اجرا نمی شود. بلافاصله نیز نسبت به سخنان رئیس جمهور در فضای مجازی واکنش نشان داده شد و اسناد آن بیرون آمد؛ اسناد رونمایی و برخی از بندهای این سند».

وی در ادامه تصریح کرد:

«ما خواستار این هستیم به حرف علما و رهبر معظم انقلاب گوش داده شود و از سندی که سودی برای فرهنگ جمهوری اسلامی ایران ندارد، دوری کنند. آسیب های سند نیز بسیار زیاد است. این سند نوعی نفوذ فرهنگی به فرهنگ اسلامی جمهوری اسلامی ایران است. در بندهایی از آن فرهنگ مقاومت، شهید و شهادت را نشانه گرفته و اکنون درس هایی مربوط به شهید حسین فهمیده حذف شده است. اشعار مربوط به شهادت از کتاب دوم دبستان حذف شده که اسناد آن نیز موجود است. برخی از آموزش های مربوط به مسائل جنسی از همان ابتدا در کتاب ها مطرح می شود که می تواند مشکلاتی برای فرهنگ جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند. اسناد آن نیز موجود است و در فضای مجازی به آن واکنش نشان داده می شود».

یوسفی نژاد تأکید کرد:

«خواستار این هستیم سند امضا نشود ولی حالا که شده بندهایی که مربوط به فرهنگ غرب است از این سند حذف شود و بندهایی که با فرهنگ ناب جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد اجرا نشود. ما منتظر واکنش نمایندگان مجلس هستیم که متأسفانه تا رهبری اشاره نکند این ها هیچ کاری به کار جمهوری اسلامی ایران ندارند. مگر ما تنها باید منتظر اشاره رهبری باشیم؟ چرا رهبری باید در تمام مسائل پیشرو باشد چرا نمایندگان مجلس خودشان را به خواب زده اند. چرا شورای انقلاب فرهنگی تا زمانی که رهبری نگفتند هیچ واکنشی نشان نداد؟ اگر هم واکنشی بود چرا به مردم اطلاع رسانی نکردند؟ حضرت آقا نیز فرمودند ما گلایه داریم همه مردم خواب بودند تا این که رهبر جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند».

وی گفت:

«درباره سند ۲۰۳۰ ائمه جمعه و بسیاری از جامعه شناسان و روانشناسان نیز واکنش نشان دادند ولی دولت اقدامی نکرد. رئیس جمهور نیز به راحتی در اولین نشست خبری خود می گوید هیچ سندی امضا نشده و من و معلمان هیچگاه از این حقمان نخواهیم گذاشت. وقتی رهبری، علما و جامعه شناسان و روانشناسان گلایه کرده و واکنش نشان می دهند شما چرا پنهان کاری می کنید. بگویید فلان بند بر خلاف فرهنگ جامعه است و حذف می شود. لذا، ما خواهان عدم اجرایی سند ۲۰۳۰ هستیم و جمهوری اسلامی ایران آن را کنار بگذارد و مطمئناً هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. مادامی که از در مقاومت وارد شویم هیچ تهدیدی جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی کند ولی اگر بخواهیم با استفاده از سند ۲۰۳۰ و هزار و یک سند مانند این به غربی ها میدان بدهیم این ها قدم به قدم جلوتر می آیند. وظیفه جمهوری اسلامی ایران میدان ندادن به غربی ها است. کدام یک از حرف های ما را باور کردند؟ هر کاری کنیم متهم ردیف اول از نگاه غربی ها هستیم. سندهایی که قصد نفوذ به جمهوری اسلامی ایران را دارد اجرا نکنیم به مراتب پیشرفت بهتری خواهیم داشت. مقاومت تنها راه پیروزی و نجات جمهوری اسلامی ایران است».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.