۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 537684

یادداشت‌های ساعت ۲۵

خروج آمریکا از کنفرانس آب و هوایی پاریس

نتیجه گسستگی اعصاب و ذهنیات مغزی ترامپ!

گروه اجتماعی:خروج آمریکا بنا به اراده ترامپ از کنفرانس و پیمان آب و هوای پاریس، حرکات عجیب او، شیوه دست دادنش با ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، کنارزدن بی‌ادبانه رئیس جمهوری مونتنگرو برای اینکه خود در عکس دیده شود، دست ندادن او با خانم مرکل، صدراعظم آلمان در دیدار مرکل از آمریکا، سخنرانی‌های کودکانه او، شیوه برخوردش با پادشاهان و شاهزادگان سعودی، شیوه مخاطب قرار دادن امیر قطر که به او گفت: «چرا از سلاح‌های زیبای آمریکایی نمی‌خری؟» لحن بی‌ادبانه او با عباس، رئیس دولت خودگران فلسطین که به او گفت: «به من کلک می‌زنی در آمریکا می‌گویی طرفدار صلح با اسرائیل هستی، در اینجا اسرائیلی‌ها از تو شکایت می‌کنند که فلسطینی‌ها را علیه اسرائیل می‌شورانی» و سرانجام شایعات درباره داماد یهودی او جرد کوشنر و اینکه او مدت مدیدی است با روس‌ها در ارتباط است وضعیت و موقعیت ترامپ را به مخاطره انداخته است

*خسرو معتضد

بتازگی در فضای مجازی یک فیلم خبری خانوادگی واقعی از ترامپ هنگام حضور در جشن تولد یکی از نوه‌هایش، یکی از سه فرزند خردسال ایوانکا می‌چرخد که ترامپ را در حال عجیبی نشان می‌دهد. او سوار یک توپ بادکنکی شده و برای بازی با نوه‌هایش روی آن تکان می‌خورد. تا اینجا منظره عادی است ولی وقتی یکی از همکارانش، معاون رئیس جمهوری یا وزیر دفاع سعی می‌کند او را از روی توپ بادکنکی بلند کند ترامپ گریه می‌کند، عربده می‌کشد، ادای کودکی لجباز را درمی‌آورد. روی زمین می‌غلتد و معاون او یا وزیر دفاع که پیرمرد موسفید جدی و محترمی است دو پای او را می‌گیرد و سعی می‌کند او را از توپ جدا کند. ترامپ جیغ می‌کشد پاهایش را بر زمین می‌کوبد و ادای یک کودک لجوج بی‌ادب خردسال را درمی‌آورد. حرکات او دیوانه‌وار و خلاف شؤون حتی یک پدربزرگ است؛ گرچه بعضی از پدربزرگ‌ها در جشن تولد نوه‌های خود ادا و اطوار درمی‌آورند ولی ترامپ به قدری لوس و سخیف و احمقانه بازی درمی‌آورد که برای تماشاگر قابل قبول و باورکردنی نیست، این شخص رئیس جمهوری آمریکاست.

ترامپ اخیراً راز محرمانه‌ای که بنیامین نتانیاهو درباره رسوخ دادن یک جاسوس عرب اسرائیلی در تشکیلات داعش، محرمانه برای او گفته بود به روس‌ها خبر داد و احتمالاً باعث مرگ آن جاسوس شده است.

ترامپ پس از بازگشت از عربستان همه جا به صدای بلند گفت: آنان را دوشیدم و حدود ۴۵۰ میلیارد دلار به آمریکا برگرداندم.گفته‌های او به یک کاسبکار و بساز و بفروش حریص شباهت دارد نه یک رئیس جمهور. هر اندازه ملک سلمان و سران سعودی مطیع و ذلیل و دست بسته آمریکا باشند، بیان چنین مطالبی روحیه ایشان را متزلزل می‌کند و آبرویشان را در میان مردم خودشان و سایر ممالک عربی می‌برد.

ماجرای قهر ترامپ و همسرش ملانیا و اینکه ملانیا با او قهر است، با او صحبت نمی‌کند، در اتاق خواب جداگانه‌ای می‌خوابد و حتی در کاخ سفید اقامت نکرده است، تلاش ترامپ برای گرفتن دست همسرش در فرودگاه ریاض، امتناع ملانیا از خواسته شوهرش و نیز در فرودگاه رم که وقتی ترامپ دست دراز کرد، دست همسرش را بگیرد، ملانیا دستش را به طرف موهایش برد، تأثیر غریبی در تماشاگران که از طریق فیلم‌های تلویزیونی و عکس‌های جراید از این ماجرا آگاه شده‌اند، کرده است.

ملانیا دیگر آن دختر مهاجر سرگردان اسلوونیایی که از کشور خود گریخت و به آمریکا آمد نیست، اگر او درخواست طلاق کند علاوه بر دریافت صدها میلیون دلار حتی نزدیک یک میلیارد دلار از شوهرش، خاطرات خود را به بهای صدها میلیون دلار خواهد فروخت؛ زیرا ملت آمریکا یک ملت ساده دل و علاقه‌مند به دانستن شرح حال و مسائل محرمانه مردان مشهور است و وقتی یک دختر یهودی لهستانی تبار موسوم به مونیکا لوینسکی با تقریر خاطرات چند ماه زندگی عاشقانه و کثیف خود با بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا جزو میلیاردرهای آمریکا شد، معلوم است ملانیا که رسماً بانوی اول آمریکا لقب و سمت گرفته خاطرات خود را به بهای بسیار بالایی خواهد فروخت.

زیرا ملانیا هم به خاطر زیبایی چهره خود و نیز به خاطر فرزند پسر مبتلا به اوتیسمش مورد علاقه مردم آمریکا قرار گرفته است و او را فردی مظلوم و بی‌گناه می‌انگارند در حالی که ترامپ به عنوان مردی خوشگذران، متکبر، بی‌ادب، بی‌اعتنا به آداب معاشرت و رفتار و گفتار غیرطبیعی و دور از شأن ریاست جمهوری آمریکا و شایعات متقنی که درباره روابط پنهانی او و دامادش و مشاور امنیتی برکنار شده‌اش ژنرال سه ستاره مایکل ملمین با دولت روسیه بر سر زبان هاست و دشمنی دو روزنامه معتبر آمریکا نیویورک تایمز و واشنگتن پست با ترامپ و گفته‌های توهین آمیز ترامپ به تلویزیون‌ها و جراید آمریکا تا حدود زیادی منفور است و مردم جانب ملانیا را خواهند گرفت.

چندی پیش ۱۲۰۰ روانپزشک آمریکا سلامت روان ترامپ را مورد تردید قرار دادند و خواهان معاینات روانی از او شدند.

ترامپ مانند یک تاجر و کاسبکار با مسائل جهان برخورد می‌کند، ثبات شخصیت و اراده ندارد. روزی گفت از دیدار رئیس جمهوری کره شمالی کیم جون به خود مباهات می‌کند و با دنائت و رذالت گفت از قرار او فرد لایقی است، زیرا کلک شوهر عمه و عمه و همه معارضان بلندپایه حکومت خود را کنده است.

اما چند روز بعد دستور اعزام ناوگان جنگی به سواحل کره شمالی را صادر کرد و گفت قصد دارد دیکتاتور کره را تأدیب کند. در ضمن در یک دیدار مطبوعاتی رازی محرمانه و بس محرمانه از دهانش پرید که دو زیردریایی اتمی آمریکا را به آب‌های اطراف کره شمالی اعزام داشته است.

مشاوران ترامپ از دست او ناراضی‌اند. روزی ایران را تهدید می‌کند و روزی مردم ایران را مورد تعریف و ستایش قرار می‌دهد. امسال پس از ۲۰ سال آداب آغاز جشن رمضان و پذیرایی از مسلمانان در کاخ سفید ملغی شد و قرار نیست در عید فطر هم جشنی گرفته شود. مشاوران او از تندروترین و مرتجع‌ترین عناصر نژادپرست آمریکایی‌اند و سوء شهرت ترامپ تا حدی است که خانم نانسی پلوسی در مجلس نمایندگان گفته او نمی‌تواند ترامپ را رئیس جمهور آمریکا تصور و تلقی کند.

ترامپ از نظر اطلاعات عمومی در سطح نازلی قرار دارد. مسلماً اگر فرد موجه و خوشنامی چون بابی سندرز، نامزد نهایی دموکرات‌ها می‌شد ترامپ رأی نمی‌آورد، ولی جاه طلبی عنودانه خانم هیلاری به زیان حزب دموکرات و در واقع به زیان ملت آمریکا تمام شد. ترامپ غبطه ثروت عربستان سعودی و متحدان آمریکا و ناتو مانند جمهوری فدرال آلمان را می‌خورد و تعجب می‌کند چرا به کمپانی‌های بی.ام. و، و فولکس واگن مجوز داده شده در آمریکا اتومبیل تولید کنند و قصد دارد بساط این دو کمپانی را برچیند. ترامپ هیچ سابقه مدیریت سیاسی، فرمانداری، سناتوری و نمایندگی مجلس نمایندگان را ندارد، خروج او از کنفرانس پاریس موجبات خشم اروپاییان و خود آمریکایی‌ها را فراهم آورده و معتقد شده‌اند او فرد کم اطلاع و از قشر کم دانشی است که به سیاست فقط به چشم کار و کسب و سودجویی می‌نگرد و دوران تصدی او از سیاه‌ترین دوران‌های تاریخ آمریکا خواهد بود.

ترامپ آن قدر کاسبکار و چرتکه‌ای است که وقتی پلیس اف.بی.آی خواست یک گروه محافظ برای خانم ملانیا و فرزند او در برج ترامپ در نیویورک بگمارد، ترامپ دو آپارتمان اطراف و بالای آپارتمان بزرگ ۴۰۰ متری خود را که خانم ملانیا در آنجا زندگی می‌کند به بهای ۲ میلیون دلار به اف.بی.‌آی اجاره داد و اجاره یک ساله آن را هم پیشاپیش گرفت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.