گروه اجتماعی:کمپانی گوگل، پس از مدتی نسبتا طولانی در اردیبهشت ماه امسال، نسخه جدید آندروید خود را با نام آندروید O معرفی و اعلام کرد که نسخه کامل آن را در تابستان سال جاری با یکی از گوشی‌های هوشمند عرضه خواهد کرد.

در انتظار دیدن فرزند تازه «آندروید»

رها واعظی: در ظاهر پس از کش و قوس‌های فراوان و تصمیم گیری‌های متعدد قرار شده است گوگل در اواسط مردادماه نسخه نهایی آندروید O خود را بر روی گوشی هوشمند پیکسل به عموم علاقه‌مندان این سیستم عامل عرضه کند.

پیش از این گفته شده بود که به روزرسانی سیستم عامل آندروید بر روی گوشی‌های نکسوس نیز صورت خواهد گرفت، اما هنوز مشخص نیست که این اتفاق برای گوشی‌های نکسوس در چه تاریخی روی خواهد داد.

برنامه گوگل آن است که دو ماه پس از معرفی آندروید O در مردادماه، گوشی پیکسل ۲ را عرضه کند و براساس گزارش‌های غیررسمی، نسل جدید گوشی پیکسل، فوق العاده‌تر و بسیار پیشرفته‌تر از مدل پیشین می‌باشد.

 افزایش عمر باتری گوشی‌ها

آندروید O دارای ویژگی‌هایی است که باعث افزایش عمر باتری گوشی‌های هوشمند می‌شود. گوگل تلاش کرده است که با بهتر کردن منوی تنظیمات باتری گوشی، در افزایش عمر باتری گوشی‌ها نقش بهتری ایفا کند.

همان طور که احتمالاً شما هم می‌دانید، برخی اپلیکیشن‌ها پس از خروج کاربر، به صورت صفحاتی پنهان در پس زمینه به فعالیت خود ادامه می‌دهند و به طور کامل قطع نمی‌شوند، همین امر نیز باعث کاهش عمر باتری گوشی می‌شود. اما منوی تنظیمات باتری در آندروید O به گونه‌ای طراحی شده است که نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های مختلف باقی مانده در پس زمینه گوشی، تا چه اندازه از عمر باتری را هدر می‌دهند. این در حالی است که در نسخه فعلی آندروید، منوی باتری تنها آخرین میزان شارژی را که برای پرمصرف‌ترین برنامه استفاده شده است، نشان می‌دهد.

منوی تنظیمات نسخه جدید آندروید، مدت زمانی را که یک برنامه موجود در پس زمینه از باتری استفاده کرده است، نمایش می‌دهد. همین امر به شما کمک می‌کند که بفهمید کدام برنامه‌ها بدرستی اجرا نمی‌شوند و یا برای گوشی هوشمند شما پرمصرف هستند. با توجه به همین موضوع، ناخودآگاه کاربر برای افزایش عمر باتری خود به پاک کردن برنامه‌های پرمصرف و جایگزین کردن آن‌ها با برنامه هایی که کم‌ترین مصرف باتری را دارند، روی می‌آورد و به این ترتیب عمر باتری گوشی هوشمند وی نیز افزایش می‌یابد.

 اوج شخصی سازی در آندروید جدید

گوگل در نسخه آندروید O راهکار تازه‌ای را برای شخصی سازی تم‌های مختلف مورد نظر کاربران ایجاد کرده است.

گوگل با ایجاد امکان انتخاب پوسته شخصی بر روی سیستم عامل آندروید O، برای سلیقه و نظر کاربران خود احترام زیادی قائل شده و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات موجود در آندروید را برای کاربران تنوع طلب با ایجاد این ویژگی برطرف کرده است.

البته هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص این امکان منتشر نشده است، اما احتمال می‌رود که این ویژگی جدید دارای نکات مثبت بیشتری باشد که می‌تواند با عرضه عمومی آندروید O توجه افراد زیادی را به خود جلب کند و تجربه کاربری جذابی را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

 برخی ویژگی‌های تازه آندروید O

گوگل در نسخه جدید آندروید خود قابلیت انجام چند کار با هم را به صورت گسترده‌تر عملی کرده است. این قابلیت که به امکان تصویر در تصویر معروف است، با باز کردن دو نرم افزار بر روی یکدیگر، امکان استفاده همزمان از هر دو را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته در ظاهر استفاده از این ویژگی در آندروید O در اختیار همه کاربران قرار نخواهد داشت و نیاز به پرداخت هزینه خواهد داشت.

ویژگی دیگری که در آندروید O ایجاد شده است، ارائه امکانات بیشتر برای استفاده از بخش هشدارهاست. البته این ویژگی بیشتر به درد توسعه دهندگان برنامه‌های آندروید می‌خورد و کاربری فراوانی برای آن‌ها دارد.

در آندروید O آیکون‌های اپلیکیشن ها، قابل تغییر و به روزرسانی هستند و می‌توانند برای همه به صورت یک شکل نباشند. همچنین آیکون‌ها می‌توانند با توجه به نیاز کاربران تغییر کنند و انیمیشن داشته باشند. به نظر می‌رسد که این تغییر جدید آندروید، ویژگی جالب و جذابی برای کاربران جوان‌تر این سیستم عامل باشد.

تلاش برای ارتقای کیفیت صدا

نسخه جدید آندروید همچنین دارای امکان پشتیبانی از فرمت LDAC به صورت پیش فرض برای ایجاد کیفیت صدای بهتر توسط دستگاه‌های پخش صدای بلوتوثی می‌باشد و می‌تواند کیفیت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد.

اکنون باید منتظر ماند و دید که منتقدان پس از عرضه رسمی نسخه کامل آندروید O و بررسی همه جانبه آن، چه اشکالاتی در خصوص این نسخه اعلام خواهند کرد و آیا همه این ویژگی‌های مثبت گفته شده در آندروید جدید بدرستی کار می‌کند یا خیر. البته تجربه نشان داده است که گوگل بر روی عرضه بی کم و کاست محصولات خود بسیار حساس است و معمولاً ویژگی‌های مثبت هر کدام از محصولاتش بیش از اشکالات آن است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.