وزیر انرژی روسیه پس از بررسی بازار نفت با وزرای نفت عربستان و قزاقستان اعلام کرد کاهش قیمت نفت موقتی است و کشورهای تولید کننده نفت بر اساس توافق «طرح کاهش تولید نفت» دقیق عمل می‌کنند و این طرح تاثیر خود را خواهد گذاشت.

کاهش قیمت نفت موقتی است؛طرح کاهش تولید نفت قیمت را بالا می‌برد

    به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از اسپوت‌نیک، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه، گفت: وضعیت جاری بازار و قیمت نفت را در دیداری که با همتایان خود در عربستان سعودی و قزاقستان بحث و بررسی کردیم.

در این نشست خالد الفالح وزیر انرژی عربستان و کانات بزمبایوف وزیر نفت قزاقستان به تعهدات خود در طرح کاهش تولید نفت بر اساس تصمیم کشورهای اوپک و غیراوپک تأکید کردند.

نواک به خبرنگاران، گفت: ما درباره مسائل جاری نفت بحث و گفت‌وگو کردیم و یک بار دیگر به تعهدات خود بر اساس توافقی که انجام دادیم تأکید شد. ما قرار است با همدیگر برای به توازن رساندن بازار همکاری کنیم.

نواک همچنین تأکید کرد که نیازی نیست به اتفاقات مقطعی که در بازار و همچنین کشورهای اوپک می‌افتد واکنش نشان دهیم چرا که طرح کاهش تولید نفت بر اساس طرحی که تدوین شده است پیش می‌رود.

وزیر انرژی روسیه پس از دیدار با وزرای نفت و انرژی عربستان و قزاقستان به خبرنگاران، اعلام کرد ما شرایط را رصد می‌کنیم و همه چیز الان طبق روال پیش می‌رود.  

بر  اساس این گزارش در نوامبر ۲۰۱۶ کشورهای اوپک و غیراوپک تصمیم گرفتند که روزانه تولید نفت خود را ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند.

این طرح به مدت ۶ ماه از ابتدای سال جدید میلادی (۲۰۱۷) اجرایی شد و ۲۵ می کشورهای تولیدکننده نفت دوباره در وین گرد هم آمدند و این طرح را برای ۹ ماه دیگر تمدید کردند و قرار است طرح کاهش تولید نفت تا مارس ۲۰۱۸ ادامه یابد.

در حالی که قیمت نفت در زمان تمدید توافق اوپک حدود ۵۲ دلار در هر بشکه بود اکنون به زیر ۵۰ دلار سقوط کرده است، کارشناسان افزایش ذخایر استراتژیک نفت آمریکا و افزایش تولید کشور نیجریه را عامل کاهش قیمت نفت عنوان می‌کنند.

نگرانی هم در بازار وجود دارد که هر چه قیمت نفت افزایش می‌یابد میزان تولید نفت شیل هم مسیر صعودی پیدا می‌کند و قیمت را در بازار کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.