رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون امنیت ملی خواست طرح «مقابله با مصوبه اخیر سنای آمریکا» را هر چه سریعتر ارائه کند.

 مجلس واکنش جدی به تحرکات آمریکایی ها خواهد داد/ با تمام قوا از سپاه و نیروی قدس حمایت می کنیم

    به گزارش «قدس آنلاین»،  در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی اظهار داشت: استراتژی دشمن، کند کردن ابزارهای عزتمندی ایران و سرگرم نمودن مسئولان به مسائل فرعی است.

وی تأکید کرد: اقدام متقابل ما باید استقامت در راه درست انقلاب و همگرایی هر چه بیشتر باشد، ما پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهیم داد.

لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی واکنش جدی به تحرکات آنان می‌دهد، از کمیسیون امنیت ملی می‌خواهم در اسرع وقت طرح مقابله را تهیه و به مجلس ارائه کند. آمریکا باید متوجه شود مجلس در راه مبارزه با تروریست‌ها، اراده‌ای قوی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس از سپاه پاسداران، نیروی قدس و توان دفاعی ایران با تمام قوا حمایت خواهد کرد و نیروهای مسلح ما پاسخ تروریست‌ها را با تمام قوا خواهند داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکشنبه هفته گذشته که تروریست های جنایتکار عملیاتی را در مرقد امام و مجلس شورای اسلامی داشتند، ما نمایندگان شاهد دو صحنه متفاوت بودیم.

وی افزود: از یک سو جنایتاکاران تروریست وارد ساختمان ارتباطات مردمی نمایندگان محترم شدند و مراجعان و کارکنان محترم مجلس را مورد هدف قرار دادند و ناجوانمردانه ۱۸ نفر از آنان را به شهادت رسانده  و بیش از ۳۰ نفر را مجروح کردند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در بین اینها افرادی بودند که تنها برای رفع نیازهای اولیه خود به مجلس آمده بودند. خانمی که در نهضت سوادآموزی کار می کرد به شهادت رسید و یا کارگر فضای سبز.

وی ادامه داد: این صحنه بسیار غم انگیز و دردآور بود. گرچه تروریست ها نتوانستند به هدف خود که دسترسی به پارلمان بود برسند اما شهادت عزیزانمان همه ما را داغدار کرد. به اروح شهدای چهارشنبه درود می فرستیم.

رئیس مجلس اظهار داشت: روی دیگر این حادثه، روحیه بالای نمایندگان محترم و آمادگی آنها برای مجاهدت در مبارزه با تروریست ها بود که صحنه ای بسیار غرورآفرین را در تاریخ پارلمان ایران به نمایش گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: مراجعات متعدد نمایندگان به  اینجانب جهت برداشتن سلاح و مبارزه با تروریست های جانی و  اصرار بر اینکه پارلمان حتی یک لحظه تعطیل نشود واقعاً صحنه شورانگیزی از مجاهدت ملت را تصریح کرد.

لاریجانی تصریح کرد: از صمیم قلب از همه همکاران تشکر می کنم. تروریست های بدصفت باید می فهمیدند که با ملتی مجاهد و مقاوم طرف هستند و نمایندگان ملت که عصاره فضائل همین ملت سلحشورهستند و شما عزیزان این غیرت را به خوبی نشان دادید.

وی با اشاره به حضور همه مسئولان نظام در تشییع پیکر پاک حادثه تروریستی مجلس گفت: این حضور نشان دهنده همصدایی و اراده مشترک همه بخش های نظام در راه مبارزه با جلادان تروریست بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشییع باشکوه ملت در تهران و شهرستانها، وجه دیگری از اراده ملی را به ظهور رساند. ملت ایران بار دیگر روحیه شهادت طلبی و عزت طلبی خود را به جهانیان نشان دادند و این پیام را به دنیا منعکس نمودند که همه ملت در راه آرمان های انقلاب و سرکوب تروریست ها هم صدا هستند. باید در مقابل عظمت فکری و غیرت انقلابی ملت ایران سر تعظیم فرود آورد.

لاریجانی از پیام ارزشمند رهبر انقلاب به مناسبت شهادت عزیزان در مجلس تشکر و سپاسگزاری کرد و گفت: از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران که در سرکوب تروریست ها مجدانه و با صلابت اقدام نمودند تشکر می کنم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تأکید کرد: وحدت و همگرایی که در بین مسئولان و ملت در پس این حادثه به وجود آمد گوهر ذی قیمتی است که نباید تحت هیچ اقدامی مخدوش شود. بپذیریم که در مقابل ملت، صفی از تروریست ها و کشورهای حامی آنها به سرکردگی سعودی به وجود آمده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: هشیاری انقلابی اقتضاء می کند نگذاریم حواشی سیاسی ما را از اهدف خدمتگزاری به ملت باز دارد. امروز روز ایستادگی و مقاومت و کار و تلاش برای حل مشکلات ملت است.

عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: صف واحدی که منبعث از غیرت دینی و انقلابی است، این صف واحد پاسخ به اقدامات دشمن است.

وی افزود: مخصوصاً وقتی مواضع آمریکا و مصوبه اخیر سنا را مشاهده می کنیم، تمامی هدف گذاری آنها مشخص می شود. استراتژی دشمن کند کردن ابزارهای عزت مندی ایران و سرگرم نمودن مسئولان به مسائل فرعی است.

لاریجانی تأکید کرد: اقدام متقابل ما باید استقامت در راه درست انقلاب و همگرایی هرچه بیشتر باشد. ما پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهیم داد. مجلس شورای اسلامی واکنش جدی به تحرکات آنها نشان می دهد.

رئیس مجلس ادامه داد: از کمیسیون امنیت ملی می خواهم در اسرع وقت طرح مقابله را تهیه وبه مجلس ارائه کند. باید آمریکا متوجه شود مجلس شورای اسلامی در مبارزه با تروریست ها اراده قوی دارد و سپاه پاسداران، نیروی قدس و بنیه دفاعی را با تمام توان حمایت خواهد کرد و نیروهای مسلح ما پاسخ های تروریست ها را با قاطعیت خواهند داد.

وی در پایان از مسئولان کشورهای مختلف و پارلمان های آنها که در این حادثه با فوریت و جدیت اعزام موضع نمودند و با پیام های خود و تماس های تلفنی ابراز همدردی کردند ودر کنار ملت ایران قرار گرفتند تشکر کرد و گفت: سعودی ها که با فضل و بخشش کنفرانس ریاض را برگزار کردند تا به تعبیر خود ایران را منزوی کنند از همنوایی کشورها با ایران شرمنده شوند و درس بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.