وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اتفاقات کنونی در مرزهای سوریه و عراق را «نبردی سرنوشت‌ساز» خواند و سپس گفت: ایران سعی می‌کند ارتباط جغرافیایی میان کشورش و سوریه و لبنان را حفظ کند و تل‌آویو و کشورهای عربی این را یک تهدید می‌دانند.

نبرد در مرزهای سوریه و عراق «نبردی سرنوشت‌ساز» است/ آمریکا ۳ بار به متحدان ارتش سوریه در مرز عراق حمله کرد

    به گزارش «قدس آنلاین»،   «یسرائیل کاتس» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد آنچه اکنون در مرزهای سوری-عراقی در حال جریان است «نبردی سرنوشت‌ساز» است.

کاتس تأکید کرد: آمریکا سه بار به متحدان ارتش سوریه در مرزهای سوری-عراقی حمله کرد و آنچه در حال اتفاق است «نبردی سرنوشت‌ساز» است؛ ایران سعی می‌کند ارتباط جغرافیایی میان کشورش و سوریه و لبنان را حفظ کند و اسرائیل این را یک تهدید می‌داند؛ کشورهای عربی نیز این را یک تهدید می‌بینند؛ آمریکا با سیاست جدیدش سعی دارد از طریق هوایی مانع از این ارتباط شود.

وی در گفت‌وگویی با کانال ۱۰ رژیم صهیونیستی گفت: اساس و پایه رویارویی میان عربستان، محور سنی و قطر «چگونگی تعامل با ایران» است؛ ما به این رویارویی مرتبط نیستیم اما به «دلیل» آن مرتبط هستیم.

کاتس در ادامه اعلام کرد: دولت جدید آمریکا به دنبال مهار کردن ایران به عنوان یک هدف و اخراج آن از منطقه به عنوان حامی تروریسم و حامی حزب‌الله و حماس است و ما -اسرائیل-، عربستان، محور سنی در این موضوع (ایران) تهدیدی مشترک می‌بینیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است این تهدید مشترک منجر به نزدیکی مخفیانه یا علنی میان اسرائیل و کشورهای مخالف ایران و قطر شود، ‌ گفت: حتما در این منطقه دشمن دشمن من، دوست من نیست اما شریکی احتمالیست و از ناحیه امنیتی و دیگر زمینه‌ها حتما منافع مشترک امنیتی و اطلاعاتی و نیز اقتصادی وجود دارد که می‌توان از آن در این وضعیت استفاده کرد تا به سمت طرح های منطقه‌ای پیش رفت.

کاتس در ادامه گفت: اسرائیل باید برای عادی‌سازی جزئی روابط با عربستان و دیگر کشورهای در چارچوب طرح‌های اقتصادی اقدام کند؛ موضوع فلسطین اکنون بر روی میز است اما تنها دلیلی نیست که بتوان به خاطر آن، اسرائیل به عادی‌سازی کامل روابط برسد.

وی در پایان گفت: اعتقاد دارم که در حال حاضر نمی‌توان به صلح کامل با کشورهای عرب رسید اما صلح اقتصادی ممکن است.

شنبه، فرماندهی کل ارتش سوریه از رسیدن ارتش و نیروهای متحد ارتش به مرزهای سوری-عراقی در شمال شرق «التنف» خبر داد و این به موازات رسیدن نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق به مرزهای سوری-عراقی از سمت عراق بود و این نیروها بر تعداد بسیار زیادی از مواضع از نقاط راهبردی مسلط شدند و این موضوع «تحولی استراتژیک» در جنگ علیه تروریسم است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.