وزیر جنگ اسرائیل بر این باور است که این رژیم از ابتدای امسال تاکنون بالاترین تعداد پروژه‌های شهرک سازی از سال ۱۹۹۲ میلادی را تصویب کرده است.

اسرائیل بیشترین تعداد شهرک‌ها را از سال ۱۹۹۲ میلادی احداث می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، علی رغم هشدارهایی که داده شده است که ساخت شهرک های بیشتر می تواند شانس راهکار دو دولت را از بین ببرد، اسرائیل از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بالاترین تعداد پروژه های شهرک سازی را از سال ۱۹۹۲ میلادی تصویب کرده است. این مطلب را آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل گفته است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قصد دارد تعادلی را بین درخواست های شهرک نشینان و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برقرار کند، ترامپ خواستار متوقف شدن پروژه های شهرک سازی شده است تا زمینه لازم برای از سرگیری مذاکرات سازش با فلسطینی ها فراهم شود.

لیبرمن افزود: از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ساخت بیش از ۸۳۴۵ واحد مسکونی در کرانه باختری اشغال شده، تصویب گردیده است. این رقم در شش ماه نخست ۲۰۱۷ میلادی بالاترین سطح از سال ۱۹۹۲ میلادی بوده است.

موسسه "پیس ناو" پیش از این اعلام کرد: اسرائیل قصد دارد ۱۵۰۰ واحد مسکونی جدید را در شهرک های صهیونیست نشین واقع در اراضی اشغالی کرانه باختری بسازد.

سخنگوی این سازمان غیر دولتی در سخنانی تاکید کرد: اسرائیل پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد ۳ هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی کرانه باختری احداث کند و اکنون نیز قصد دارد ۱۵۰۰ واحد مسکونی دیگر در این مناطق بسازد.

بیش از ۶۰۰ هزار اسرائیلی در شهرک های کرانه باختری از جمله شرق بیت المقدس زندگی می کنند.

حامعه بین المللی نیز ساخت شهرک های صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری را به رسمیت نمی شناسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.