بیرجند- مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی بااشاره به اقدامات انجام شده از سال ۹۴ تاکنون گفت: برای نخستین بار پروازهای حج تمتع از فرودگاه بین المللی بیرجند انجام می‌شود.

پروازهای حج تمتع  برای نخستین بار از فرودگاه بین المللی بیرجند انجام می‌شود

 هادی سلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضرفرودگاه بیرجند به عنوان ایستگاه پروازی حج تمتع پذیرفته شده و امسال پروازهای حج تمتع از فرودگاه بیرجند انجام می شود.

وی افزود: براساس اعلام سازمان حج و زیارت امسال یک هزار و ۷۰۰ نفر زائر در قالب ۱۲ کاروان زیارتی از فرودگاه بین المللی بیرجند به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی با بیان اینکه هنوز به طور رسمی برنامه‌ای به این فرودگاه اعلام نشده است گفت: پروازهای حج تمتع در حال برنامه‌ریزی برای زمان‌بندی پروازها است.

سلامی اظهار داشت: با توجه به تعداد زائران استان، پیش بینی می‌شود از اوایل شهریور ماه امسال، زائران توسط ۶ پرواز با هواپیماهای بدنه متوسط یا بدنه وسیع به سرزمین وحی اعزام شوند.

وی بیان کرد: فرودگاه بیرجند آمادگی کامل برای پذیرش پروازهای حج را دارد و در سال‌های اخیر زیرساختهای مناسبی در این فرودگاه مهیا و پیشرفت بسیار خوبی در حوزه‌های ایمنی و خدماتی حاصل شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی با بیان اینکه زائران از اوایل مهرماه به فرودگاه بیرجند بازمی‌گردند و دیگر نیاز نیست زائران مسیر زمینی ۴۸۰ کیلومتری میان بیرجند و مشهد را طی دو مرحله طی کنند،

سلامی بیان کرد: نصب دستگاه‌ها و سیستم‌های کمک ناوبری و ارتباطی مختلف، گرفتن گواهینامه‌های متعدد برای فرودگاه، نصب چراغ‌های روشنایی باند و کنسول‌های برج مراقبت استریپ‌سازی و ارتقاء سطح اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی سبب شده تا فرودگاه بیرجند از نظر ایمنی و استانداردها ارتقاء یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در باره پروازهای بازگشت حج تمتع گفت: با همکاری ارگان‌های مرتبط برنامه‌ریزی مناسب برای استقبال کنندگان در فرودگاه بیرجند صورت می گیرد.

سلامی در مورد دیگر پروازهای فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: به تازگی یک پرواز به مجموع پروازهای فرودگاه طبس اضافه شده و هفته‌ای 3 پرواز تهران-طبس- تهران از این فرودگاه انجام می‌شود.

وی گفت: همچنین از ۴ تیرماه یک پرواز عصر هر سه شنبه در مسیر تهران- بیرجند- تهران به پروازهای فرودگاه بیرجند اضافه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.