مشهد- رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات خراسان رضوی گفت: ۱۱۷ صندوق انتخابات شورای شهر مشهد بازشماری می‌شود.

بازشماری ۱۱۷ صندوق انتخابات شورای شهر مشهد

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با ارسال شکایات به هیئت نظارت شهرستان مشهد این هیئت پس از بررسی‌ها به بازشماری ۳۰ صندوق رأی با هماهنگی فرمانداری و هیئت اجرایی رسید که پس از شمارش آراء اگرچه نتیجه انتخابات تغییری نکرد اما مشخص شد آراء داخل صندوق با آنچه در صورتجلسه نوشته شده بود تفاوت‌های قابل توجهی داشت.
وی افزود: پس از این موضوع هیئت نظارت مشهد مجدد به صورت کتبی درخواست بازشماری آرای تعداد دیگری از صندوق‌ها را داشت که با مخالفت فرمانداری مواجه شد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه به دلیل اصرار هیئت نظارت و مخالف فرمانداری برای بازشماری تعداد بیشتری از صندوق‌ها موضوع به هیئت عالی نظارت استان ارجاع داده شد، گفت: در تاریخ ۱۳ خرداد هیئت عالی نظارت استان به اتفاق آراء تصمیم گرفت ۱۰ درصد از صندوق‌ها دوباره در مشهد بازشماری شود.
وی گفت: دلیل این تصمیم به این خاطر بود که در بازشماری ۳۰ صندوق رأی تفاوت‌هایی بین آراء داخل صندوق و آنچه در صورت جلسات نوشته بود، وجود داشت و ثانیاً معترضین نظری داشتند که در هیئت نظارت شهرستان مشهد هم تثبیت شده بود و آن این که یکسری آراء درون برخی صندوق‌ها وجود داشت که با قلم و خط مشابه نوشته شده بود.
دهقان گفت: بر این اساس تصمیم گرفته شد تا ۱۰ درصد یعنی ۱۱۷ صندوق بازشماری شود و ته برگ‌های آرا با برگه‌های رأی انطباق داده شود.
وی افزود: پس از یک هفته انتظار در نهایت فرمانداری در نامه‌ای اعلام کرد چون هیئت نظارت شهرستان نظرش را درباره تأیید و یا رد انتخابات اعلام نکرده است ما هم نمی‌توانیم اعلام کنیم.
دهقان اظهار داشت: پس از این اعلام نظر فرمانداری بود که با مسئولان عالی استان وارد مذاکره شدیم تا ابهامات پیش آمده در انتخابات را برای افکار عمومی حل و به شکایات رسیدگی کنیم.
رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات خراسان رضوی گفت: مقامات عالی استان پذیرفتند تا ۱۰ درصد صندوق‌ها یعنی ۱۱۷ صندوق رأی بازشماری شود.
وی تصریح کرد: قرار شد این بازشماری در سه مرحله انجام شود. ابتدا آرای ۴۰ صندوق شمارش می‌شود و اگر معترضین قانع شدند که ادامه نخواهیم داد اما اگر همچنان اعتراض داشتند باقی صندوق‌ها را بازشماری خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه فرایند انتخابات شامل قبل، حین و بعد از انتخابات می‌شود و تأیید و صحت انتخابات یکی از مراحل اصلی است، گفت: باید در این مرحله یک نوع اقناع وجدانی برای شورای عالی نظارت استان ایجاد شود تا صحت انتخابات را تأیید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.