رشت- معاون اداری مالی ستاد دیه کشور با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ هزار نفر به‌علت جرائم غیرعمد در کشور زندانی هستند، گفت: سال گذشته ۹ هزار و ۳۴۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند.

‌۹ هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند

به گزارش قدس آنلاین،علی مهربان امشب در مراسم جشن گلریزان زندانیان غیرعمد در رشت اظهار داشت: ماه رمضان از بهترین ماه‌های خدا است و ماهی است که برکات زیادی دارد.

معاون اداری مالی ستاد دیه کشور تصریح کرد: امیدواریم در ماه مبارک رمضان با کمک های خیران بسیاری از زندانیان جرائم غیر عمد کشور با آغوش خانواده هایشان برگردند.

مهربان با اشاره به اینکه ستاد دیه کشور ۲۵ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است بیان داشت: در این مدت ۱۰۵ هزار نفر از زندانیانی که غیرعمد به زندان افتادند از زندان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه شخصی که به‌طور غیرعمد به زندان می‌افتد خانواده او آسیب زیادی می‌بینند اذعان داشت: در بسیاری از خانواده‌ها نان آور خانواده تنها یک نفر است و اگر او نیز به زندان بیفتد افراد دیگر خانواده تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

معاون اداری مالی ستاد دیه کشور از حضور ۱۵ هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳ هزار نفر بر اثر بدهی و چک به زندان افتادند و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط به تصادفات و حوادث کارگاهی و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مربوط به مهریه است.

مهربان با بیان اینکه سال گذشته ۹ هزار و ۳۴۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند خاطرنشان کرد: مبلغ آزادسازی این زندانیان ۷۴۰ میلیارد تومان بود که ۴۰ درصد از این زندانیان به‌واسطه گذشت رضایتمندانه شاکیان آزاد شدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.