بجنورد- مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی از اتمام آواربرداری در مناطق زلزله زده استان تا پایان خردادماه سال جاری خبرداد.

آواربرداری از مناطق زلزله زده خراسان‌شمالی تا پایان خرداد ماه به اتمام می رسد

به گزارش قدس آنلاین، علی محمدی اظهارکرد: در حال حاضر آوار برداری از سطح ۳۶۵ واحد مسکونی در ۱۶ روستای زلزله زده استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه باید آوار برداری از سطح یک هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده انجام شود، افزود: در مجموع ۷۰ روستا در این زلزله دچار خسارت شده اند که بیشتر آن شامل روستاهای قصر قجر، لنگر، چوبلی تپه، استاد، شعبان و بوربور است.

محمدی عنوان کرد: در مجموع ۱۰ اکیپ شامل ۹ دستگاه لودر، ۱۸ کامیون و یک بیل مکانیکی در مناطق زلزله زده اقدام به آواربرداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان در مناطق زلزله زده حضور یافته و عکس یادگاری گرفته و برگشتند، افزود: از دستگاه‌های اجرایی عضور کارگروه مدیریت بحران گلایه دارم زیرا برخی از آنان  پای کار نیامدند.

محمدی با تاکید بر مساعدت دستگاه‌های اجرایی در کمک به مناطق زلزله زده، خاطرنشان کرد: باید مردم زلزله زده نیز در تعمیر و بازسازی و احداث منازل مسکونی خود بیش از پیش تلاش کنند، زیرا در برخی از مواقع عملکرد آنان سبب توقف فعالیت ماشین آلات در آواربرداری ها می‌شود.

وی با اشاره به حضور نیروهای بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده به منظور تشکیل پرونده و تسهیل در روند اجرای کار و جلوگیری از رفت و آمد مردم به شهر در این هوای گرم، گفت: تاکنون ۹۰۰ پرونده تشکیل شده و ۵۵۲ فقره به بانک معرفی شده و ۲۶ مورد نیز با بانک ها تفاهم نامه منعقدکردند .

محمدی ادامه داد: تاکنون ۶۴ واحد مسکونی پی کنی ، سه مورد اسکلت گذاری و یک مورد نیز به مرحله سقف رسیده است.

وی با بیان اینکه بانک ها به منظور تسهیل در روند اعطای تسهیلات از افراد سفته‌های زنجیره ای برای ضمانت پذیرش می‌کنند، یادآورشد: به منظور کارگشایی مردم دیگر چک برگشتی، بدهی و معوقات بانکی در اعتبارسنجی برای پرداخت تسهیلات مطرح نیست.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.