شهرکرد-رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۱۲۲ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری مستقر هستند که با گردش مالی بیش از ۷۲۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال بیش از ۶۱۰ نفر از فارغ التحصیلان را فراهم کرده اند.

برای ۶۱۰ نفر توسط شرکت های دانش بنیان اشتغال ایجاد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسماعیل پیرعلی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از شرکت های برتر دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری استان که با حضور جمعی از مسئولین استان برگزار شد گفت: دنیا از ابتدای قرن ۲۱ شاهد رشد اقتصاد دانش بنیان است و امروزه شرکت های فناور و دانش بنیان در شکوفایی اقتصادی کشورهای توسعه یافته نقش مهمی ایفا می کنند.

پیرعلی افزود: پارک های علم و فناوری بستر ساز شکل گیری این شرکت ها هستند و ایران نیز در حال گذار به یک اقتصاد دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: با وجود بیش از ۳۱ پارک علم و فناوری و بیش از ۵ میلیون دانشجو و ۳ میلیون فارغ التحصیل در کشور نیاز به تغییر گفتمان در حوزه فناوری و پیاده سازی دانشگاه نسل سوم هستیم.

 پیرعلی ارزش واقعی شرکت های بزرگ و موفق را در ایده ها و اختراعات علمی آن ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲۲ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری مستقر هستند که با گردش مالی بیش از ۷۲۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال بیش از ۶۱۰ نفر از فارغ التحصیلان را فراهم کرده اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان،اظهار امیدواری کرد با توجه به اسناد بالا دستی، برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی شاهد شکوفایی و رشد کشور در اقتصاد دانش بنیان باشیم.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از ۹ شرکت برتر فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری در زمینه های فروش و صادرات، ایجاد اشتغال و اخذ مجوز دانش بنیان و همچنین۹  داور برتر تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.