قزوین- مدیرمعماری و شهرسازی استان قزوین گفت: تاسیس سازمان باغستان در قزوین در راستای صیانت از باغهای سنتی و حفظ محیط زیست در کمیسیون ماده پنج تصویب شده است.

ورود صنعت به قلمرو اراضی کشاورزی/ سازمان باغستان های قزوین به کمک محیط زیست می آید

به گزارش قدس آنلاین، محسن اسماعیلی با اشاره به اینکه تاسیس سازمان باغستان های سنتی قزوین به پیشنهاد این اداره کل در کمیسیون ماده ۵ صورت گرفت، گفت: توجه ویژه به محیط زیست از طریق حفظ باغات سنتی و اراضی کشاورزی با رویکرد تعیین محدوده شهری و کاهش محدوده طرح هادی مصوب شهری جهت تخریب کمتر و حفظ محیط زیست همواره از مهمترین اولویتهای راه و شهرسازی بوده است.

اسماعیلی افزود: کیفیت بخشی به زندگی شهروندان و حقوق شهروندی به طور مستمر در جلسات کمیسیون مورد توجه قرار دارد و دستگاه هایی مانند سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری ها، کمیته سیما و منظر شهری مکلف شده اند پیشنهادهای اجرایی در خصوص سیما ومنظر شهری، ساختمان های سبز، ترویج حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و همچنین بازیافت زباله و فاضلاب شهری ارائه دهند تا اقدامات موثری در این حوزه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: جلوگیری از تجاوز صنعت به محدوده اراضی کشاورزی و زراعی از طریق تقویت شهرک های صنعتی و هدایت پروژه های صنعتی به سمت شهرک ها و جلوگیری از پراکندگی از دیگر اقدامات حوزه محیط زیست است.

اسماعیلی یادآورشد: تصمیمات تهیه طرح بررسی اثربلند مرتبه سازی برآلودگی هوا در کمیسیون ماده ۵ استان گرفته شده تا کم ترین آلودگی را در بلند مرتبه سازی در شهر داشته باشیم.

اسماعیلی عنوان کرد: از دیگر تصمیمات مهم انجام شده، ممنوعیت هر گونه بارگذاری صنعتی، مسکونی و خدماتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران با توجه به دستور و مکاتبات معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست بود که در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی اسفند ماه ۹۵ مطرح و بر ضرورت توجه در توسعه و اجرای طرح ها به موضوع محیط زیست تاکید شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.