بندرعباس - فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ایران توان حضور در آب های دور را طبق قوانین بین المللی دارد.

توان حضور در آب های بین المللی فرامنطقه ای را طبق قوانین داریم

به گزارش قدس آنلاین، امیردریادار حبیب الله سیاری ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانجات نیروی دریایی مستقر در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش، بیان داشت: نیروی دریایی ارتش با هدف به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از ایران هراسی در آبهای آزاد در میان تمامی کشورهای حاضر در خلیج عدن و تنگه باب المندب حضور یافته است.

وی با بیان اینکه ناوگروه های نیروی دریایی ارتش با هدف گشت زنی و برقرار امنیت عمومی برای تمامی شناورهای جهان در خلیج عدن حضور می یابد، عنوان کرد: خیلی ها موافق حضور نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد و خلیج عدن و باب المندب نیستند و برای عدم حضور جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درپاسخ به این سئوال که با توجه به دو حادثه تروریستی داعش در تهران نقش و اهمیت حضور نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد و بین المللی چقدر بیشتر خواهد شد، اظهارداشت: حضور در صحنه های بین المللی نشان از اقتدار نظام است زمانیکه که خودمان را در آبهای ساحلی کشور محصور کنیم یعنی توان حضور در آبهای آزاد نداریم. اما وقتی مقام معظم رهبری این جرات را به نیروی دریایی ارتش می دهد و دستور حضور در خلیج عدن، تنگه باب المندب، اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و دریایی مدیترانه می دهد باید برویم.

وی افزود: نشان داده ایم در تمامی آبهای بین المللی و آزاد دنیا طبق قوانین بین المللی حضور خواهیم یافت و اصلا قصد تعرض و تجاوز به مرز هیچ کشوری نداریم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.