رفسنجان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان گفت: برخی متکدیان به‌صورت باندی فعالیت می‌کنند به ویژه زنان پاکستانی گروهی وارد شهر می‌شوند و در مناطق مختلف پراکنده شده و اقدام به گدایی می‌کنند.

فعالیت متکدیان پاکستانی به‌صورت باندی در رفسنجان/ ذخیره‌سازی بنزین و فروش آن توسط متکدیان

به گزارش قدس آنلاین، احمد جمالی‌زاده پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ساماندهی متکدیان این شهرستان اظهار داشت: اکنون بحث تکدی‌گری با گذشته فرق کرده و گدایی تنها به گرفتن پول نیست، گاهی می‌بینیم افرادی در جایگاه‌های سوخت در واقع نیازمند به بنزین نیستند اما با گرفتن بنزین از مردم آن را جای دیگری ذخیره می‌کنند و با همدستی یک یا چند نفر اقدام به فروش بنزین می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه برخی از متکدیان بهداشت روانی جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند، افزود: همچنین زنان پاکستانی با بچه‌های در بغل ناقل بیماری‌هایی هستند که می‌توانند جامعه را تحت‌تأثیر قرار دهند.

وی ادامه داد: کودکان اتباع افغانستانی هم با فروش کارت‌های دعا و همچنین ورود افرادی در ادارات به عنوان ارباب‌رجوع و اقدام به تکدی‌گری هم نوع دیگری از برهم زدن بهداشت روانی محیط است.

جمالی‌زاده با بیان اینکه برخی متکدیان به‌صورت باندی فعالیت می‌کنند به ویژه زنان پاکستانی گروهی وارد شهر می‌شوند و در مناطق مختلف پراکنده شده و اقدام به گدایی می‌کنند، تأکید کرد: برای متکدیان غیر ایرانی که در شهر هستند باید فکری شود، برخی از این متکدیان که معتاد هم هستند بیماری ایدز دارند که زنگ خطری است.

وی با اشاره به اینکه معمولا این افراد از خانواده هم طرد شدند و هیچ‌ کس آنها را نمی‌پذیرد که نسبت به ساماندهی این افراد هم ضرورت دارد اقدام شود، بیان کرد: باید از ابزار و برنامه‌های پیشگیری‌کننده برای مقابله با این گدایان و رفع چهره زشت تکدی‌گری از شهر استفاده شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.