عبداله‌زاده مهنه-«اریک کانتونا» فوتبالیست مشهور فرانسوی به جنبش تبلیغاتی برای آزادی «محمود سرسک»، فوتبالیست فلسطینی، از بند رژیم صهیونیستی پیوست. سرسک در اعتراض به دستگیری بدون محاکمه خود در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

حمایت «اریک کانتونا» از جنبش تبلیغاتی آزادی فوتبالیست فلسطینی

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی قدس‌آنلاین، مهاجم پیشین تیم «منچستر یونایتد» در نامه‌ای به «هیو رابرتسون»، وزیر ورزش بریتانیا، و «میشل پلاتینی»، رئیس یوفا، گفت که اسرائیل باید مانند لهستان و هلند، میزبانان یورو 2012، در معرض توجه و دیده‌بانی قرار گیرد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که «نوآم چامسکی»، منتقد چپ‌گرای دولت آمریکا، و «کن لوچ»، کارگردان انگلیسی، هم از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.
در این نامه همچنین آمده است: «زمان آن رسیده که مصونیت اسرائیل پایان یابد و بر همان معیارهای برابری، عدالت و احترام تأکید شود که از دیگر کشورها انتظار داریم.»
سرسک 25 ساله در سال 2009 پس از خروج از غزه برای امضای قرارداد با یک تیم فوتبال کرانه باختری دستگیر شد. وی اکنون در پی 80 روز اعتصاب غذا در اعتراض به دستگیری بدون محاکمه خود، در کلینیک یکی از زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برد.
«فیف‌پرو»، انجمن فوتبالیست‌های حرفه‌ای جهان، نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «درباره وضعیت بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای در فلسطین، شدیداً نگران» است.
در این بیانیه همچنین آمده است: «گزارش‌هایی از شکنجه، دستگیری و حتی قتل بازیکنان دیگر نیز وجود دارد.»
محمود سرسک در غزه به دنیا آمد و در نوجوانی بارها برای تیم ملی فلسطین در اروپا و خاور میانه بازی کرده است.
مقامات رژیم صهیونیستی سرسک را «تروریستی» خوانده‌اند «که قصد حمله و بمب‌گذاری داشته است»، اما هیچ‌گونه اتهام علنی یا مدرکی علیه وی ارائه نکرده‌اند.
فیفا هم از انجمن فوتبال اسرائیل خواسته است که برای تضمین آزادی سرسک و دیگر بازیکنان دربند با مقامات ذی‌ربط تماس بگیرد. در بیانیه فدراسیون جهانی فوتبال آمده است: «جوزف سپ بلاتر، رئیس فیفا، در نامه‌ای به انجمن فوتبال اسرائیل نسبت به دستگیری ظاهراً غیر قانونی بازیکنان فوتبال فلسطین ابراز نگرانی عمیق کرد.»

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.