اصفهان- معاون برنامه ریزی پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: شهرداری‌ اصفهان جزو آخرین شهرداری های کشور بود که برای اصلاح ساختار خود اقدام کرد.

شهرداری اصفهان برای اصلاح ساختار خود دیر اقدام کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود محمدی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ۳ سال پیش اصلاح ساختار شهرداری‌ها در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت و اوایل سال ۹۴ دستورالعملی برای اصلاح این ساختار به شهرداری ها ابلاغ شد و قرار بود طی مدت یک سال انجام شود که متاسفانه به طول انجامید.

وی ادامه داد: البته سایر شهرداری کلان‌شهرها وارد مرحله اجرایی اصلاح ساختاری شده اند در صورتی که شهرداری‌ اصفهان جزو آخرین شهرهایی بوده که به این امر مبادرت ورزیده است.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در این مسیر بعضی از معاونت‌ها ادغام، حذف و یا تغییر خواهندکرد، گفت: تغییر در ساختارهای تشکیلاتی، هزینه‌هایی به همراه داشته است، از این رو باید باز مهندسی شود تا هدف اصلی یعنی افزایش کارایی و بهره‌وری افزایش داشته باشد.

وی از تدوین و آماده سازی کتاب نقشه توصیفی شهر اصفهان برای اولین بار خبر داد و اظهارکرد: اصفهان دومین شهر کشور است که این «کتاب_ نقشه» را آماده می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: در این کتاب تمامی اطلاعات شهری به صورت یک نقشه به شهروندان و مدیران شهری نشان داده می شود.

وی با اشاره به  با آمارهای موجود در شهرداری اصفها، تاکید کرد: مردم در مواجهه با آمارها باید به مبنای آنها توجه کنند چرا که در غیر این صورت دچار گمراهی می‌شوند و اختلاف در نوع آمارها که از آن به عنوان «دروغ بزرگ» یاد می شود به دلیل تفاوت در مبناها است.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان یادآور شد: آمار با علم احتمالات عجین شده است و تلاش ما این است که مرحله به مرحله این احتمالات را در شهرداری اصفهان به واقعیت نزدیک کنیم، از این رو سعی شده تا بسترهای زمانی و مکانی هم برای آمار فراهم شود.

وی یکی از مشکلات شهر اصفهان ساخت و ساز های غیر اصولی دانست و گفت: برای نظام بخشی به سبک معماری شهری اصفهان با همکاری معاونت شهرسازی قرار است در این حوزه تجدیدنظر شود.

محمدی از ترافیک به عنوان دیگر معضل این شهر تاریخی نام برد و تصریح کرد: شهر اصفهان دارای ۲۰ هزار هکتار مساحت، با ۲ میلیون نفر جمعیت است که با توجه به این ارقام در اصفهان یک میلیون خودروی سواری وجود دارد که این تعداد بیش از ظرفیت شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: کیفیت خودروها، بنزین، مسیرهای ترددی و تمام موارد دیگر که در رابطه با ترافیک دخیل هستند باعث شده تا آسیب های زیادی بابت این موضوع به شهر وارد شود.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان اذعان کرد: با همکاری دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص انجام شده تا بتوان از طریق این برنامه ها معضلات ترافیکی شهر اصفهان را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.