وزیر انرژی روسیه اظهار کرد که توافق میان کشورهای تولیدکننده نفت برای محدود کردن تولید و متعادل کردن بازار اشباع شده در سه ماهه اول سال میلادی آینده به هدف خود دست خواهد یافت.

خوش‌بینی عربستان و روسیه نسبت به کاهش ذخایر نفت

به گزارش قدس آنلاین، خالد الفالح در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الکساندر نوواک، همتای روسی خود  در آستانه، پایتخت قزاقستان، اظهار کرد: ذخایر نفت در سراسر جهان رو به کاهش است و کاهش ذخایر نفت خام ظرف سه تا چهار ماه آینده سرعت خواهد گرفت. وی در ادامه افزود: ذخایر نفت پیش از پایان سال میلادی جاری به متوسط سطح پنج ساله که هدف اوپک است، خواهد رسید. با این‌همه اگر کاهش تولید نتیجه مطلوب را نداشته باشد، عربستان سعودی که بزرگ‌ترین تولید کننده اوپک است ممکن است در سیاست خود تغییراتی دهد.

فالح به خبرنگاران گفت: اگر تا سه ماهه چهارم نیاز باشد حرکت متفاوتی را انجام دهیم، به طور جدی آن را بررسی خواهیم کرد.

وزیر انرژی عربستان سعودی همچنین گفت: عربستان قصد دارد صادراتش به آمریکا را در بلند مدت افزایش دهد.

وزیر انرژی روسیه نیز اظهار کرد: این توافق موثر بوده و ذخایر جهانی به تدریج کاهش پیدا می‌کند. تقاضا در سه ماهه اول بهبود پیدا خواهد کرد و ذخایر کاهش پیدا می‌کند. روسیه متعهد است هر آنچه در توان دارد برای متعادل کردن بازار انجام دهد.

نواک در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: نیازی به بازبینی توافق جهانی درباره کاهش تولید نفت نیست و هنوز زود است هرگونه تصمیمی در این زمینه گرفته شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک و سایر تولید کنندگان از جمله روسیه در ۲۵ ماه مه توافق کردند توافق کاهش تولید را تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ ادامه دهند، اما قیمت‌ها از زمان اعلام این خبر به دلیل این که این تولید ‌کنندگان کاهش بیشتری اعمال نخواهند کرد، اُفت شدیدی پیدا کرده است.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.