یزد - سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهاباد یکی از مشکلات بهداشتی بهاباد را وجود سگ‌های ولگرد عنوان کرد وگفت: سگ‌های ولگرد تهدید بزرگی برای سلامت شهروندان بهابادی است .

وجود سگ‌های ولگرد مهمترین مشکل شهرستان بهاباد است

به گزارش قدس آنلاین، مسعود دانشی در نشست شورای سلامت و امنیت غذای شهرستان بهاباد اظهار داشت: وجود سگ‌های ولگرد در بهاباد به عنوان یکی از مشکلات بهداشتی این شهرستان بوده و افزایش سگ‌های ولگرد موجب شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان و تهدیدی در امر سلامت است.

وی  وظایف دستگاه‌های مربوطه در مقابله با بیماری تب کریمه کنگو و اقدامات کنترلی این بیماری را بیان کرد وافزود: مقابله با این بیماری یک کار تیمی است و تلاش همه دستگاه‌ها را می‌طلبد. 

دانشی در ادامه نگهداری گوشت درپیش سردخانه کشتارگاه و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص نگهداری گوشت خریداری شده به مدت ۲۴ ساعت در یخچال را بهترین روش پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو دانست

فرماندار بهاباد نیز در این نشست در مورد اهمیت بهداشت و تقدم‌ آن بر درمان بیان و بر ضرورت ارتقای وضعیت بهداشت شهرستان برای افزایش سلامت مردم تأکید کرد.

عباس اقبال پیشگیری را بهترین روش برای جلوگیری از بیماری‌ها دانست و افزود: مسئله بهداشت باید در اولویت کار دستگاه‌ها قرار داشته باشد. 

وی با بیان این به دنبال پیشرفت جوامع، ارتباط مردم با یکدیگر نیز بیشتر شده است، گفت: این ارتباط سریع بین مردم منجر به انتشار سریعتر بیماری‌های واگیر می‌شود.

اقبال دستگاه‌های بهداشتی را از انداختن توپ رفع مشکلات در زمین یکدیگر برحذر خواند و خواستار هماهنگی ادارات در راستای ارتقای سطح سلامت مردم شد و این تعامل را در حوزه سلامت ضروری ذکر کرد.

در ادامه جلسه درخصوص جمع آوری صحیح زباله درسطح شهر، وضعیت کشتارگاه بهاباد، نگهداری دام در مناطق مسکونی و ورود دام غیر مجاز به شهرستان بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رفع مشکل گود زباله شهرداری، برخورد نیروی انتظامی با ورود دام‌های بدون مجوز دامپزشکی به شهرستان، ایجاد اتاق پیش سردخانه‌ای برای کشتارگاه از طریق کانتینر قابل حمل، برخورد با نگهداری دام در محیط‌های مسکونی، برگزاری جلسه کمیته مقابله با سگ‌های ولگرد و سم پاشی محل نگهداری دام در شهر و روستاها برای پیشگیری از تب کریمه کنگو از برخی مصوبات این جلسه بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.