مجلس سنای آمریکا با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حمایت از دولت دمشق و الحاق کریمه، موافقت کرد.

اعمال تحریم های جدید علیه روسیه / لایحه تحریم ایران طی روزهای آینده رای گیری می شود

   به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ان بی سی نیوز، مجلس سنای آمریکا در اقدامی فراحزبی با اعمال دور جدیدی از تحریم ها  علیه روسیه موافقت کرد؛ تصمیمی که احتمالا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را بر دو راهی امضا یا وتوی قانونی که هنوز حمایت رسمی خود را از آن اعلام نکرده است، قرار خواهد داد.

دور جدید تحریم ها علیه روسیه در واکنش به ۳ مورد از اقدامات نسبت داده شده به مسکو اعمال می شود که شامل مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، الحاق کریمه و همچنین حمایت از دولت دمشق است.

گفتنی است این اقدام قانونگذاران آمریکایی جنبه تدافعی در مقابل ترامپ دارد و با هدف اطمینان از عدم توانایی وی به لغو تحریم های روسیه آن هم بدون کسب تکلیف از کنگره، انجام شد.

علاوه بر این، تفاهم جدید سنا به منزله اعمال تغییر در قوانین تحریم های فعلی علیه مسکو است و محدودیت های اقتصادی جدیدی را رقم می زند که افراد حقیقی و حقوقی خاصی را در روسیه هدف قرار می دهند.

این تحریم ها علیه آن دسته از افراد و نهادهای روسی اعمال می شود که متهم به نقض حقوق بشر و تامین تسلیحات برای دولت دمشق هستند یا در حوزه دفاعی و اطلاعاتی روسیه فعالیت می کنند.

متمم جدید همچنین تحریم های اضافی را علیه برخی از صنایع خاص روسیه مانند معدن، کشتی سازی و همچنین راه آهن اعمال می کند.

«چاک شومر» رهبر اقلیت سنا با صدور بیانیه ای در این رابطه گفت: هدف از این اقدام تضمین تداوم تنبیه پوتین از بابت عدم تمایل به همکاری و همچنین اقدامات ثبات زدایی است که انجام می دهد. این تحریم ها همچنین پیام فراحزبی آمریکا را به روسیه و هر کشور دیگری که قصد مداخله در انتخابات آمریکا را داشته باشد، ابلاغ می کند.

گفتنی است اقدام امروز سنا به لایحه بزرگتری که شامل اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران است و مورد حمایت ترامپ نیز قرار گرفته، ضمیمه خواهد شد. اگر متمم روسیه صبح فردا چهارشنبه مورد موافقت سنا قرار بگیرد، رای گیری درباره لایحه کلی ایران و روسیه روز پنجشنبه انجام و آنگاه برای تایید راهی مجلس نمایندگان آمریکا می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.