بجنورد- لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای شناگران و ماهیگیران به همراه دارد.

هشدار درباره ممنوعیت شنا در سدها

به گزارش قدس آنلاین، شرکت آب منطقه ‌ای خراسان شمالی با اعلام ممنوعیت و مخاطرات ماهیگیری و شنا درهشدار درباره ممنوعیت شنا در سدها مخازن سدها و بندهای انحرافی استان، هشدار داد: با توجه به لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ شناگران و ماهیگیران را تهدید می کند.

در اطلاعیه این شرکت با بیان اینکه نا آگاهی از شرایط حاکم بر مخازن سدها، حتی ماهیگیران و شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده، آمده است: با اینکه سطح آب سدها شفاف به نظر می‌رسد اما وجود جریان های زیرسطحی، سبب کدر شدن آب و کاهش دید ماهیگیران و شناگران می شود به طوری که باعث مکش قربانیان به سمت جریان‌های قوی دریچه‌های زیرسطحی خروجی سد می شود و در اثر برخورد با تاسیسات و درختچه‌های کف مخزن، مرگ حتمی آنان را به دنبال دارد.

در این هشدار، همچنین به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها، اشاره و تاکید شده است: تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سدها باعث گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می شود. در استان خراسان شمالی تاکنون شش سد و ۱۱ بند انحرافی به بهره برداری رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.