اهواز- مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ گفت: اولین محموله صادراتی گندم معمولی به میزان ۳۰ هزار تن به مقصد کشور عمان، از اسکله بندر امام خمینی(ره) بارگیری شد.

نخستین محموله گندم صادراتی به کشور عمان صادر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴، سیاوش حسین پور اظهار کرد: یکی از برنامه های شرکت بازرگانی دولتی ایران در راستای تحقق شعار رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی از طریق صدور سایر کالاها می باشد. همچنین  با توجه به تولید مازاد بر مصرف گندم داخلی، مجوز صادرات۳۰ هزار تن گندم ازسوی کارگروه تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی دریافت شده است.  
   وی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال که صادرات یکی از محورهای اصلی آن به شمار می رود، امیدواریم این اقدام و عمل  توام با تداوم  باشد.
   مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴  ادامه داد: این اقدام بیانگر آن است که ایران می تواند به کشورهای حوزه خلیج فارس در سطح بالایی صادرات گندم داشته باشد.
حسین پور ضمن ابراز امیدواری گفت: امیدواریم گندم خوزستان بتواند سهم بسزایی در رقابت با  کشورهای دیگر در بازار حوزه خلیج فارس اخذ کند.
   مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ عنوان کرد: امروز ایران توانست کالایی را که در سال های گذشته جز واردات اصلی کشور ما به شمار می رفت، صادر کند و این جای بسی خرسندی است.
  حسین پو بااشاره به اینکه استان خوزستان با خرید یک میلیون و ۳۴۸ هزارتن رتبه های اول خرید گندم را به خود اختصاص داد و گفت : براساس مصوبه شورای اقتصاد امسال هر کیلوگرم گندم معمولی با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید ۲ درصد به مبلغ ۱۳ هزار ریال و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ریال  از کشاورزان محترم خریداری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.