اهواز- عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اسارت ۱۷ مشرک در جنگ بدر عنوان کرد: بنا به قول‌ها پیامبراکرم(ص) آزادی اسرا را به شرط سوادآموزی به مسلمانان قرار داد که در حقیقت حضرت با این اقدام یک نهضت سوادآموزی ایجاد کرد.

پیامبراکرم(ص) در میان مسلمانان یک نهضت سوادآموزی ایجاد کرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدعلی شفیعی روز دوشنبه در جمع روزه‌داران اهوازی با اشاره به شب ۱۷ ماه رمضان مصادف به معراج پیامبراکرم(ص) اظهار داشت: معراج حضرت ۶ ماه پیش‌ از هجرت انجام شد و معراجی که در قرآن کریم آمده جسمانی است.

وی آیه قرآنی «دنی فتدلی فکان قاب قوسین او ادنی» را تأییدکننده نزدیکی خاتم‌الانبیاء(ص) به جایگاه مقام خداوند برشمرد و ادامه داد: منکر معراج پیامبراکرم(ص) محکوم به کفر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در معراج خداوند متعال دوازده امام معصوم(ع) را به رسول خدا(ص) معرفی و نشان داد؛ احمد، نام حضرت محمد(ص) در آسمان‌ها است و حضرت مسیح(ع) نیز ایشان را با این اسم به بنی‌اسرائیل معرفی کردند.

وی با اشاره به سخنی برخی مبنی براینکه از عایشه نقل کرده‌اند که می‌گوید پیامبراکرم(ص) در شب معراج کنارم بود و معراجی صورت نگرفت گفت: معراج پیش از هجرت به مدینه انجام شد در حالی که عایشه پس از هجرت و در سال دوم با پیامبراکرم(ص) ازدواج کرد و اثری از او در مکه نبود.

شفیعی با اشاره به این‌که حقیقت معراج پیامبراکرم(ص) در قرآن کریم واضح است و کسی نمی‌تواند منکر آن باشد خاطرنشان کرد: روز به‌روز اصرار و جنبه‌های علمی معراج برای همه تجلی پیدا می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنگ بدر مصادف با ۱۷ رمضان سال دوم هجری اظهار داشت: در این جنگ کفار با تمامی امکانات با مسلمانان بدون آذوقه و تجهیزات جنگ کردند اما با شکست مواجه شدند و مسلمانان توانستند غنایم جنگی بسیاری را بدست آورند.

وی با اشاره به اسارت ۱۷ مشرک در جنگ بدر، عنوان کرد: بنا به قول‌ها پیامبراکرم(ص) آزادی اسرا را به شرط سوادآموزی به مسلمانان قرار داد که در حقیقت حضرت با این اقدام یک نهضت سوادآموزی ایجاد کرد.

شفیعی با بیان این‌که یکی از دانشمندان غربی این اقدام حضرت در آزاد مشرکان را بهترین شاهد بر حقانیت دین مبین اسلام ذکر کرده است، افزود: انسان‌های بی‌سواد درس نخوانده با علم و علم آموزی مشکل دارند اما پیامبراکرم(ص) بر ترویج علم، سوادآموزی و فضیلت را تاکید می‌کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.