گیلان - همزمان با هفته محیط زیست نیروهای یگان ویژه حفاظت محیط زیست شهرستان شفت طی عملیات گشت و کنترل با متخلفین محیط زیست برخورد می‌کنند.

برخورد با متخلفین شکار و صید در شفت تشدید می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ،رضا زمانی رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شفت در این خصوص اظهار کرد: طی هفته گذشته ۴ رشته تور سالیک و ۱۰۷ قطعه ماهی از متخلفین صید در این شهرستان کشف شده است.

وی افزود:نصب تور زیر آبی و تور پرتابی(سالیک)بعنوان یکی از روش‌های ممنوعه صید ماهیان در رودخانه‌های استان می‌باشد و این نوع صید نابودی نسل ماهیان رودخانه‌ای را نشانه گرفته است.

زمانی تصریح کرد:در راستای بهره‌برداری پایدار و خردمندانه از آبزیان و کمک به جوامع محلی که معیشت آنان وابسته به بهره‌برداری از آبزیان می‌باشد متقاضیان می‌توانند جهت اخذ پروانه صید ماهی با قلاب در رودخانه‌های شهرستان از خرداد ماه بمدت ۲ ماه به اداره محیط زیست مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه همچنین طی عملیات گشت مشترک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیرمجاز از منزل مسکونی کشف و ضبط گردید،‌خاطرنشان کرد:همچنین طی عملیات گشت در مناطق شهرستان یک قبضه اسلحه مجاز دولول بدست آمد.در این راستا کلیه متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شفت در پایان با اشاره به برخورد جدی و قاطع مأمورین یگان حفاظت محیط زیست با سوداگران تخریب طبیعت و محیط زیست از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه اقدامی که موجب تهدید و یا تخریب محیط زیست می‌شود مراتب را به شماره تلفن ۳۴۷۸۶۳۵۹ اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.