قزوین- با ورود پیکر مطهر شهید علی محمدرضایی به قزوین مردم شهر به استقبال این شهید والامقام رفتند و بعد از گذشت ۳۱ سال با این شهید جانباز تجدید بیعت کردند.

پیکر مطهر شهید علی محمدرضایی در قزوین تشییع شد

به گزارش قدس آنلاین، امروز باردیگر عطر شهدا در شهر قزوین پیچید و پیکر جانباز شهید علی‌ محمدرضایی پس از گذشت ۳۱ سال که در عملیات کربلای ۴۴ مفقود شده بود، از میان باتلاق‌های جزیره‌ ام‌الرصاص عراق به همراه ۱۳۵ شهید دیگر از مرز آبی اروند وارد میهن و امروز در قزوین تشییع شد.

در مراسم استقبال از شهید علی محمدرضایی که از مقابل صدا و سیمای مرکز قزوین آغاز شد آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، فریدون همتی استاندار، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و جمع زیادی از مردم نیز حضور داشتند.

جانباز شهید علی‌ محمدرضایی اول شهریور سال ۱۳۴۵ در روستای شال از توابع شهرستان بوئین‌زهرا در استان قزوین متولد شد و در زمستان ۱۳۶۳ در یک عملیات شناسایی در منطقه مریوان یک پای خود را از دست داد و به درجه رفیع جانبازی نائل شد.

وی مجددا به همراه برادر خود حاج حمید محمدرضایی که آن زمان نوجوانی ۱۴ ساله بود به جبهه رفت.

جانباز شهید علی‌ محمدرضایی در چهارم دی ۱۳۶۵ با وجود جانبازی و داشتن یک پای مصنوعی در خط مقدم عملیات کربلای ۴ حضور یافت و در جزیره ام‌الرصاص عراق شهید و مفقودالاثر شد و ۳۱ سال اثری از پیکر مطهرش به دست نیامد.

ابوالفضل طاهرخانی معاون اجرایی سپاه استان قزوین در خصوص برنامه استقبال از پیکیر این شهید اظهارکرد: مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید علی محمدرضایی روز سه شنبه ۲۳ خردادماه سال جاری ساعت ۱۰ صبح از مقابل صدا و سیمای مرکز قزوین آغاز شده و پس از آن پیکر مطهر وی به معراج الشهدای قزوین منتقل می شود.

وی افزود: مراسم شب احیای ماه مبارک رمضان با حضور این شهید بزرگوار امشب در یکی از مساجد استان برگزار می‌شود.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین تصریح کرد: مراسم استقبال از شهید علی محمدرضایی در شهرستان تاکستان نیز روز ۲۵ خردادماه ساعت ۱۲ ظهر از میدان ۱۵ خرداد تاکستان انجام می شود و عصر همین روز مراسم استقبال و تشییع در شهر شال ساعت ۱۷ از ورودی جاده ترانزیت تا مسجد جامع شال انجام می شود.

وی یادآورشد: مراسم شب قدر در شب ۲۱ ماه رمضان در کنار پیکر شهید محمدرضایی در مسجد جامع شهر شال برگزار می ‌شود.

طاهرخانی تصریح کرد: ۲۶ خردادماه همزمان با شهادت حضرت علی(ع) مراسم تدفین شهید محمدرضایی پس از اقامه نماز جمعه انجام خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.