بجنورد- گروهی از سرمایه گذاران آلمانی با حضور در منطقه عشایری هفت ریگ به بررسی پتانسیل‌های عشایری و سرمایه گذاری خارجی در این حوزه پرداختند.

حضور سرمایه گذاران آلمانی در مناطق عشایر خراسان‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایری خراسان شمالی، مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی در دیدار با سرمایه گذاران آلمانی با اشاره به وجود پنج هزار خانوار عشایری در استان گفت: این جامعه با تولید سالانه هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز،  ۲۷۰۰متر مربع انواع صنایع دستی، بیش از ۶۰۰ تن روغن، بیش از شش هزار و ۶۰۰ تن شیر و بیش از ۱۱۹۰ تن پشم نقش عمده ای در چرخه اقتصادی دارند.

محمد رضا قلی پور به پاک و ارگانیک بودن تولیدات عشایری استان بویژه گوشت قرمز اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز بازار امروز به محصولات پاک و غیر هورمونی، سرمایه گذاری در حوزه جامعه عشایری دارای سود آوری قابل ملاحظه است.

قلی پور در جمع سرمایه گذاران آلمانی افزود: کشت و تولید گیاهان دارویی در مناطق عشایری نیز از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه  جامعه عشایری برای سرمایه گذاران است که بدلیل بازار جهانی آن سودآوری بالایی دارد و دولت نیز در این بخش حامی سرمایه گذاران است.

گفتنی است روز گذشته یک هیات ۱۲ نفره آلمانی بمنظور بررسی ظرفیت‌ها و انجام سرمایه گذاری با استقبال مسئولان وارد خراسان شمالی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.