​ایلام- مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: با حکم قضایی و با هماهنگی دستگاه انتظامی استان ایلام، قصابی های غیرمجاز روستای مهدی آباد ایلام و شباب در شهرستان چرداول پلمپ شدند.

قصابی های غیر مجاز مهدی آباد و شباب ایلام پلمپ شدند

دکتر وهاب پیرانی روز سه شنبه در حاشیه نشست خبری هفته جهاد کشاورزی و در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه هیچ موردی از ابتلای احشام به تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است، اظهارداشت: این موضوع به معنای عدم وجود ویروس نیست و بایستی با اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به موقع، تلاش می کنیم تا این ویروس در استان منتشر نشود.

وی با اشاره به اینکه عملیات سم پاشی در سطح دامداری های ثابت و سیار استان ادامه دارد، افزود: آموزش های پیشگیری از انتشار ویروس به کشتارگاه ها داده شده و گوشت گرم از کشتارگاه به مراکز عرضه انتقال داده نمی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام به نگهداری حداقل ۲۴ ساعته گوشت گرم در سردخانه ها قبل از عرضه به فروشگاه ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با این کار ویروس تب کریمه کنگو در صورت انتشار در گوشت قرمز، بطور کامل از بین رفته و به انسان انتقال نخواهد یافت.

وهاب پیرانی با اشاره به جلوگیری از فعالیت قصابی های غیرمجاز در استان، یادآور شد: در همین راستا با دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی تمامی قصابی های غیرمجاز در روستای مهدی آباد ایلام و شباب شهرستان چرداول پلمپ شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.