مشهد- مسئول اجرایی غرفه اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت گفت: ۲۹۰ جلد کلام الله مجید توسط بازدید کنندگان، وقف اماکن مذهبی و محافل قرآنی استان شد.

۲۹۰ مصحف شریف در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد وقف شد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا حجازی در خصوص فعالیت های غرفه اوقاف در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت بیان داشت: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن، ماه ضیافت الهی و فرصتی مغتنم برای ترویج قرآن کریم است و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با راه اندازی غرفه اوقاف در شش بخش حضوری پر رنگی در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت دارد.

وی افزود: راه اندازی غرفه کودک با حضور سه نفر از اساتید مجرب این حوزه و فضاسازی غرفه با مضامین دینی و تصاویر کودکانه مورد بازدید و استفاده بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ کودک و نوجوان قرار گرفت.

حجازی در ادامه گفت: اهدای یکهزار و ۲۰۰ کتاب رنگ آمیزی و داستان، اجرای مسابقه نقاشی با موضوعات دینی، اجرای برنامه «قرآن بخوان جایزه ببر»، تبیین معارف و آموزه های دینی با بهره گیری از ادبیات کودکانه و نمایش از فعالیتهای غرفه کودک بود.

مسئول غرفه اوقاف خراسان رضوی در نمایشگاه قرآن مشهد تصریح کرد: ایستگاه همه واقف باشیم باحضور چهار کارشناس این حوزه در بخش های وقف مصحف شریف، وقف جمعی مهر فاطمی، وقف علم و فناوری و مشاوره عمومی وقف همراه با توزیع ۲ هزار بروشور وقف راه اندازی شد.

وی با اشاره به بازدید استاندار و  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و  حجت الاسلام پزمانفر، نماینده مجلس شورای اسلامی در مشهد و کلات و همچنین حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در غرفه های خبرگزاری های فارس، ایسنا و ایکنا و رادیو قرآن در دوازدهین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس در جوار حرم مطهر رضوی، افزود: در غرفه بقاع متبرکه نیز بازدید کنندگان ضمن آشنایی با امامزادگان و بقاع متبرکه، با بقاع میقات الرضا(ع) که در مسیر زائران حرم رضوی قرار دارند نیز آشنا و در جریان فعالیت های فرهنگی و قرآنی این امامزادگان واجب التعظیم قرار گرفتند.

حجازی تصریح کرد: خرید ۴۰ سهم از موقوفه مهر فاطمی حضرت زهرا(سلام الله علیها)، خریداری ۱۵ سهم موقوفه وقف علم و فناوری، وقف ۲۹۰ مصحف شریف جهت محافل قرآنی استان توسط خیران نیک اندیش، ثبت نام  ۱۱۷۴ نفر در مسابقه تفسیر سوره یونس و توزیع ۳۴۷۵ برگ مسابقه رمضان المبارک در دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد صورت گرفت.

مسئول اجرایی غرفه اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی گفت: اهدای ۴۸ جلد قرآن کریم به مسئولان و نخبگان قرآنی، توزیع ۱۱۰۰ بسته نبات متبرک، تولید و نمایش کلیپ با محوریت فعالیتهای فرهنگی و موقوفات استان، حضور کارشناسان در رادیو قرآن نمایشگاه، ارسال پیامک و درج اخبار در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و گروه های خبری تلگرام از دیگر برنامه‌های این اداره در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به‌شمار می‌رود.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد از ۱۳ تا ۲۲ خرداد ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۴ در محل نمایشگاه دائمی آستان قدس در حرم مطهر رضوی مورد بازدید مسئولان، نخبگان قرآنی و عموم مردم  قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.