بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی روستاهای زیادی وجود دارد که با وجود تأمین همه زیرساخت های عمرانی خالی از سکنه است، گفت: این امر نشان می دهد که در بحث برنامه ریزی و مدیریت کوتاهی شده است.

علت خالی شدن روستاهای خراسان جنوبی کوتاهی در مدیریت  است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد فرهادی پیش از دوشنبه در اولین کارگروه آبخیزداری استان بیان کرد: یکی از اهداف تشکیل این کارگروه انسجام بخشی به فعالیت ها است.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این کارگروه تأمین اعتبار نیست بلکه نیاز به مدیریت کردن دارد گفت: امروز باید یک کار نمونه ای را انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: یکی دیگر  از اهداف تشکیل این کارگروه این است که فعالیت ها در یک چارچوب انجام شود و نتیجه آن توانمند سازی جامعه روستایی باشد.

فرهادی اظهار داشت: در این راستا مسائل و معضلات اجتماعی نیز به طبع آن کاهش می یابد بنابراین باید همه با هم همکاری کنیم.

وی  با اشاره به طرح آبخیزداری افزود: طرح حوزه آبخیزداری با عملکرد برخی از دستگاه ها هماهنگ است و فعالیت های پراکنده ای در این راستا انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از بحث های اصلی در مشارکت این طرح نوع نگاه مردم است و اگر این الگو خوب جواب بدهد نمونه ای خواهد شد تا در سایر شهرستان های ما مردم به خود باوری برسند و بتوان توانمندسازی خراسان جنوبی را جشن گرفت.

فرهادی اظهار داشت: دامنه شمول این طرح آبخیزداری نیست بلکه با محصولات کشاورزی، بوم گردی، صنایع دستی در راستای اقتصاد مقاومتی را شامل می شود.
وی با بیان اینکه آنچه که مبنا قرار می گیرد استفاده از توان بومی است بیان کرد: در اجرای این طرح کمیته امداد می تواند نقش مثبتی داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: اگر ما بتوانیم این پروژه ها را به سطح موفق انجام و در بحث ملی مطرح کنیم می توانیم به بخش های بین المللی برویم و این پروژه جزوی از طرح های کلان ملی خواهد بود.
فرهادی تصریح کرد: امیداست با اجرای طرح آبخیزداری اشتغال پایدار در روستاها را داشته باشیم.

 وی یادآور شد: در گذشته اعتبارات خوبی در زمینه عمران و آبادانی تهیه می شد و همچنین از ابتدای انقلاب در زمینه بهسازی اقدامات خوبی انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: اما متأسفانه در خراسان جنوبی روستاهای زیادی داریم که با وجود اینکه همه زیرساخت های عمرانی آنان تأمین شده است اما خالی از سکنه است و افراد مهاجرت کردند که این امر نشان می دهد که ما در بحث برنامه ریزی جمعیت کوتاهی کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.