زاهدان- رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:پس از گذشت صدسال برای نخستین بار اسناد مالکیت ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی بهره بردارارن بخش کشاورزی تحویل گردید.

بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستانسنددار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ رضا نجفی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به فرمان رهبری جهاد کشاورزی صادر شد و از آن سال به​ بعد فعالیت خود را در بخش کشاورزی آغاز کرد و امروز شاهد عمران و آبادانی در این بخش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸ میلیون هکتار در بخش کشاورزی در استان وجود دارد که تامین کننده اقلام و نیازهای استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اذعان داشت : طی چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از جمله اهداف این سازمان ایجاد تولید و اشتغال می‌باشد افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای پتانسیل های متفاوت در کل بخش ها است و با توجه به گستردگی و پراکندگی روستاهای استان بهره برداری خوبی در بخش کشاورزی صورت گرفته است.

نجفی تصریح کرد: مسئله کم آبی در بخش کشاورزی مهم‌ترین چالشی است که با آن‌ رو به رو هستیم و با مدیریت و برنامه ریزی در طول سه سال اخیر توانسته ایم این مشکل را کنترل کنیم.

وی ادامه داد:در طرح انتقال آب به دشت سیستان ، ۲۰ کارگاه اجرایی فعال و ۲۷ مشاور فعالیت دارند و این طرح با هدف پایداری آب ، مدیریت استفاده آبی و کاهش تلفات تا کنون روند اجرایی مطلوبی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به طرح آبیاری تحت فشار ۱۴۶ هزار هکتاری​در استان افزود:۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح تخصیص یافته و با همت مدیران استانی و استاندار سیستان و بلوچستان ۳۸۰۰ هکتار از این اراضی در مسیر آبیاری تحت فشار قرار دارد. وی افزود: امکان اجرای آبیاری تحت فشار نیز در ۱۰ هزار هکتار از اراضی سیستان وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی افزود: در سه سال اخیر ۴۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خصوصی در این بخش داشته ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین به برنامه های هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود:بهره برداری از ۱۰۶ طرح در استان و دیدار با خانواده شهدا انجام می‌گیرد.

وی در خصوص گرمای اخیر در استان بیان کرد: در حوزه زراعت ، دام و طیور حدود ۱۳۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تن خسارت داشته ایم.

رضا نجفی در پایان تصریح کرد: در سال گذشته ۳ هزار تن خرما ارگانیک تولید و به کشورهای اروپایی صادر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.