زیردریایی خودکار ساخت شرکت بوئینگ برای نخستین بار در آب‌های کالیفرنیا راه اندازی شد.  

راه اندازی زیردریایی خودکار بوئینگ در آب‌های کالیفرنیا + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین، این زیردریایی Echo Voyager  بخشی از برنامه "سامانه زیرآبی بدون سرنشین فوق عظیم" (XLUUV) به شمار می‌آید و قرار است در مجموعه‌ای از مانورها در آب‌های کالیفرنیای جنوبی، آزمایش‌هایی را بر روی سیستم‌های ارتباطی، سیستم‌های خودکار، سیستم پیشرانش، سیستم یکپارچه‌سازی و سامانه‌های باتری خود از سر بگذراند.

برخلاف سامانه‌های زیرآبی بدون سرنشین حال حاضر که عمدتا از راه دور کنترل می‌شوند و برای داشتن انرژی و پشتیبانی لازم نزدیک کشتی‌های مادر حرکت می‌کنند، زیردریایی جدید از سامانه‌های رایانه‌ای خودکار و سیستم نیرورسانی قابل شارژی استفاده می‌کند که هر بار به آن امکان شیرجه‌زنی و عملکرد خودکار را برای ماهها می‌دهد.

زیردریایی بوئینگ

فناوری Echo Voyager آزمایش‌های خود را در تجهیزات بوئینگ در هانتینگتون بیچ از سر گذرانده و باید وارد میادین آبی واقعی شود.

زیردریایی بوئینگ ۱۵.۵ متر طول دارد و برای کنکاش در اعماق اقیانوس‌ها ساخته شده است.



این سامانه بخشی از برنامه XLUUV نیروی دریایی آمریکاست که هدف آن ساخت سامانه‌های زیرآبی ارزان‌، کارآمد و رباتیک برای برآوردن نیازهای این نیرو در قرن بیست و یکم است.

هفته گذشته بوئینگ اعلام کرد برای طراحی و تولید زیردریایی‌های XLUUV  با شرکت "صنایع هانتینگتون اینگالز" (Huntington Ingalls Industries) وارد شراکت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.