۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: 538656

وزیر خارجه سعودی عنوان کرد که آماده ایم از طریق مرکز کمک رسانی ملک سلمان، به قطر کمک کنیم.

الجبیر: آماده ایم به قطر کمک کنیم!

به گزارش قدس آنلاین، «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی پس از قطع رابطه ریاض با دوحه موضع گیری جدیدی درباره روابط عربستان با قطر مطرح کرد.

وی در همین راستا بیان داشت: ما آماده ایم از طریق مرکز کمک رسانی ملک سلمان، به قطر کمک کنیم. همچنین آماده‌ایم تا به قطر مواد غذایی و کمک‌های پزشکی ارسال کنیم.

الجبیر بیان داشت: قطع روابط با قطر به معنی محاصره این کشور نیست بلکه تنها داریم از حق حاکمیت خود استفاده می‌کنیم. بنادر و فرودگاه‌های ما باز هستند و ما تنها هواپیماهای تحت مالکیت قطر را از عبور از آسمان خود منع کرده‌ایم.

روز ۵ ژوئن (دوشنبه هفته گذشته) عربستان، امارات، بحرین و مصر ضمن اعلام قطع روابط خود با قطر، دوحه را به حمایت از تروریسم و تلاش برای برهم زدن امنیت منطقه متهم کردند. بعد از آن شماری از کشورهای عربی و اسلامی دیگر نیز روابط خود را با قطر قطع کرده و برخی مانند اردن سطح روابط دیپلماتیک خود را کاهش دادند.

قطع روابط کشورهای عربی با قطر با اقدامات اجرایی دیگری از جمله مسدود کردن مرزهای دریایی، هوایی و زمینی مشترک با این کشور همراه شد و دوحه از اقدام کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس انتقاد و ابراز تأسف کرد. از همان روزهای آغازین ایجاد شدن بحران امیر کویت به عنوان میانجی برای حل این بحران به عربستان، امارات و قطر سفر کرد که تا کنون نتیجه بخش نبوده است.

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.