کتاب «حدیث عشق به روایت تصویر» با موضوع سنگرسازان بی‌سنگر جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

کتاب «حدیث عشق به روایت تصویر» رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «حدیث عشق به روایت تصویر» با موضوع سنگرسازان بی‌سنگر جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس امروز در آبادان با حضور قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استانی رونمایی شد.

کتاب «حدیث عشق به روایت تصویر» با شماره کتاب‌شناسی ملی ۴۴۳۲۹۷۴ توسط انتشارات کردگار با تیراژ ۲۰۰۰ نسخه و براساس فهرست چینی فیپا به چاپ رسیده و وارد بازار کتاب شد.

این کتاب شامل ۳۵۰ تصویر بیاد ماندنی از حضور فعال و موثر سنگرسازان بی‌سنگر جهاد سازندگی خوزستان در دوران دفاع مقدس است که با تلاش و کوشش «صادق طالب باغبانی» از مسئولان پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد خوزستان به چاپ رسیده است.

نویسنده کتاب «حدیث عشق به روایت تصویر» در مقدمه تالیف خود آورده است که «روزهای آخر شهریور ماه ۱۳۵۹ رژیم بعث عراق با حمایت قریب به اتفاق قدرت‌های جهانی از مرز خوزستان هجومی غافلگیرانه را به میهن عزیزمان آغاز نمود. شرایط پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این ذهنیت را در اذهان دشمنان انقلاب ایجاد نموده بود که با یورشی ددمنشانه می‌توانند نهال نوپای انقلاب را از ریشه خشکانده و سلطه ای دوباره بر کشور ایران داشته باشند. اما برخلاف تصور واهی آنان جوانان پرشور، با ایمان و وطن‌دوست به فرمان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) چون کوهی استوار در مقابل هجوم آنان ایستادند و مردانه از ارزش‌ها و نوامیس خویش دفاع نمودند.

همچنین  در بخشی از کتاب عنوان شده که «جهادگران جهادسازندگی که از جوانان پرشور، انقلابی و دلباخته امام خویش بوده‌اند از جمله نیروهایی بودند که هم‌دوش دیگر اقشار مردمی و ارگان‌های انقلابی به دفاع از مرز و بوم ایران شتافتند، جوانان خلاق جهادی در اندک زمان ستادهای پشتیبانی جنگ را تشکیل دادند و چیزی نگذشت که مسئولیت پشتیبانی و مهندسی جبهه‌های دفاع مقدس به آنان سپرده شد و با نشان دادن رشادت‌های فراوان و خلق حماسه‌ها و ابداعات مهندسی بود که رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) لقب سنگرسازان بی‌سنگر را به آنان عطاء نمودند و فرمودند اگر جهاد نبود پیروزی با این سرعت به دست نمی‌آمد.

صادق طالب باغبانی در این کتاب با اشاره به این‌که خلاقیت‌هایی که توسط جهادگران سنگرساز بی‌سنگر در هشت سال دفاع مقدس به وقوع پیوست در نوع خود در دنیا بی نظیر بوده و طراحان مهندسی جنگ قدرت های جهانی را به تعجب وا داشت، گفت: ابداعاتی همچون پل خیبر و پل بعثت از این جمله می‌باشند که مشخصات فنی آن کارشناسان را شگفت زده می‌سازد.

آئین رونمایی این کتاب با حضور قاسمی، قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی، چنگلوایی، رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان و دیگر مسئولان استانی و جمعی از خانواده معزز شهداء، جانبازان و جهادگران دوران دفاع مقدس در سازمان جهاد کشاورزی آبادان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.