وزیر ارتباطات گفت:باتوجه به دغدغه های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری، تمام برنامه های اجرایی را برای سرعت بخشی به توسعه همه جانبه شبکه ملی اطلاعات با بهره گیری ازتمام ظرفیتها دنبال می کنیم.

تسریع توسعه شبکه ملی اطلاعات برای رفع دغدغه های رهبر انقلاب

به گزارش قدس آنلاین، محمود واعظی درباره بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری با موضوع شبکه ملی اطلاعات، گفت : همواره رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب برای ما راهگشا بوده است و مصمم هستیم تلاش ها را برای تکامل شبکه ملی اطلاعات افزایش داده تا به آنچه ایشان به عنوان اهداف بلند ملی ترسیم کرده اند برسیم.

وی درخصوص فرمایشات  مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام و دغدغه ایشان در خصوص  فضای مجازی، تاکید کرد : همه همکاران ما که در زیرساخت ها تلاش می کنند ، آنهایی که در توسعه محتوا مسئولیت دارند و همه نهادهایی متعدد که سهمی در توسعه و سالم سازی شبکه ملی اطلاعات دارند، با همگرایی و هماهنگی  و همدلی بیشتر  و در چارچوب مصوبات شورای عالی فضای مجازی، تلاش های خود را افزایش خواهند داد.

واعظی گفت: در اولین جلسه شبکه ملی اطلاعات با توجه به دغدغه طرح شده، به منظور سرعت بخشی به توسعه همه جانبه شبکه ملی و رفع دغدغه های مقام معظم رهبری و با بهره گیری از تمام ظرفیت کشور، تمام برنامه های اجرایی ادامه خواهد یافت و انشالله در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات که تا پایان این دولت اجرا خواهد شد، مسیر حرکت را با تعامل بیشتر با تمامی صاحبنظران تنظیم و با تلاش بیشتر  اجرا خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به ویژه در زمینه تولید محتوای سالم و تلاش برای ایجاد خدمات بومی و حمایت همه جانبه از تمامی نوآوران محصولات و خدمات سخت افزاری، نرم افزاری و محتوایی، فرمایش معظم له با همراهی همه نهادها همراه می شود و همدلانه و هماهنگ در جهت تکامل شبکه ملی اطلاعات گام برمی داریم .

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در پاسخ به این سؤال که نقطه کلیدی تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در فضای مجازی را چه می دانید، گفت: مسئولیت پذیری تمامی دستگاهها و نهادها و نیز همه کاربران فضای مجازی نقطه کانونی توسعه فضای مجازی سالم است و البته تلاش ما در ایجاد زیرساخت اعتمادپذیر، ایمن و مسئولیت پذیر توسط همه دست اندرکاران در فضای مجازی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.