۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: 538719

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی جزئیات مراسم احیای شب‌های قدر در حرم رضوی را تشریح کرد.

جزئیات مراسم احیای شب‌های قدر در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی درخصوص برنامه‌های شب نوزدهم ماه مبارک رمضان درحرم رضوی اظهار کرد: برنامه‌های این شب از ساعت ۲۱ آغاز و ساعت یک بامداد پایان می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تلاوت قرآن توسط قاری قرآن، هاشم روغنی، دعای جوشن کبیر توسط حمید اکبری و مهدی سروری قرائت و سپس سخنرانی و مراسم احیا توسط آیت الله علم الهدی برگزار می‌شود، در ادامه نیز سیدجعفر ماهرخسار به مرثیه‌سرایی در جمع زائران بارگاه رضوی می‌پردازد.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی به برنامه‌های شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: شروع مراسم ساعت ۲۱ با قرائت قرآن توسط مهدی تقی‌پور است و در ادامه نیز امیر عارف و رضا نبوی به قرائت دعای جوشن کبیر می‎پردازند.

وی بیان کرد: سخنرانی و مراسم احیا شب بیست و یکم توسط حجت‌الاسلام رییسی برپا می‌شود و رضا قانع پس از مراسم احیا به ذکر مصیبت و مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

حسینی درباره برنامه‌های شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در این شب قدر سوره‌های عنکبوت، روم و دخان تلاوت می‌شود زمان شروع مراسم ساعت ۲۰:۴۵ است. در این شب مهدی شجاع و علی برادران به قرائت دعای جوشن کبیر می‌پردازند.

وی افزود: در شب بیست و سوم ماه رمضان قرائت زیارت امام حسین(ع) و مرثیه سرایی توسط احمد واعظی برپا می‌شود و سخنران مراسم شب بیست و یکم حجت‌الاسلام رفیعی است. مرثیه سرایی پایانی نیز توسط علی ملائکه برگزار می‌شود.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.