در حاشیه نشست کمیته روابط خارجی سنا برای بررسی بودجه وزارت خارجه ایالات متحده، رکس تیلرسون در سخنانی از تلاش‌ها در کنگره آمریکا برای تحریم گسترده جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

استقبال تیلرسون از وضع تحریم‌های جدید سنا علیه ایران

به گزارش قدس آنلاین، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شد و در سخنانی از بودجه درخواستی برای سال آینده مالی وزارت خارجه آمریکا دفاع کرد.

در بخشی از این نشست، تیلرسون از سوی اعضای کمیته روابط خارجی درباره طرح سنا برای تحریم گسترده ایران مورد پرسش قرار گرفت که او گفت از نظر او این تحریم‌ها «کار خوبی» است.

تیلرسون درباره ایران گفت ما و متحدانمان باید در برابر ایران بایستیم تا این کشور دست برتر در منطقه را نداشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: وزارت خارجه بر اساس دستور رئیس‌جمهوری در حال بازبینی سیاست خود در قبال ایران است.

تیلرسون درباره تحریم‌های جدید که در سنا در حال بررسی است، گفت: از نظر شخصی معتقدم این کار خوبی است. من هنوز گفت‌وگویی در این‌ باره با رئیس‌جمهوری نداشته‌ام.

سنای آمریکا قرار است این هفته طرح جدید تحریم ایران را بررسی کند. این طرح که در کمیته روابط خارجی قبلا رای آورده، باید در صحن سنا نیز رای بیاورد تا بعد با امضای رئیس‌جمهوری به قانون تبدیل شود.

قرار بود این طرح هفته پیش بررسی شود که برخی سناتورها خواستار تعویق آن شدند. با این که این نظر سناتورها رای نیاورد اما بررسی تحریم‌های جدید ایران برای این هفته قرار است، صورت بگیرد.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.