در آستانه نشست جی ۲۰ که در اواسط تیرماه در هامبورگ برگزار می شود تدابیر شدید امنیتی به منظور جلوگیری از حملات تروریستی احتمالی با همکاری سایر کشورهای اروپایی در این شهر اجرا می‌شود.

هامبورگ برای عملیات تروریستی احتمالی آماده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نشست گروه ۲۰ قرار است در تاریخ هفتم و هشتم جولای ( ۱۶ و ۱۷ تیر) در شهر هامبورگ برگزار شود.

بیش از ۱۵ هزار پلیس باید امنیت لازم در روزهای برگزاری این نشست را تامین کنند. تدابیر اممنیتی برای برگزاری این نشست بسیار بالا است.

دلیل این طرح های شدید امنیتی ارزیابی سازمان های امنیتی ایالات مختلف آلمان مبنی بر اینکه حدود ۸ هزار افراط گرای خشونت طلب چپ گرا از داخل و خارج به مناسبت این نشست به هامبورگ می آیند است.

همچنین این شهر باید خود را برای حملات تروریستی احتمالی آماده کند. یکی از مقامات پلیس آلمان به این مسئله اشاره کرده و اظهار داشته است که ما می توانیم درباره موضوع ترور تنها بگوییم که حتی زمانی که هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد با این حال احتمال حمله تروریستی از طریق عاملان ترور تنها وجود دارد. در کوتاه مدت احتمالا شواهد و مدارکی در این باره از طرف سرویس های اطلاعاتی ارائه می شود.

این مقام پلیس آلمان اعلام کرد که هامبورگ در جولای همچنین حمایت هایی از واحدهای ضد تروریستی سایر کشورهای اروپایی دریافت خواهد کرد. در این راستا نیروهای ویژه اتریش موسوم به کبرا کمی قبل از برگزاری این نشست به هامبورگ می آیند. همچنین گفتگوهایی در این راستا با هلند در حال انجام است. واحدهای ویژه کبرا از جمله در گروگانگیری های مسلحانه، مبارزه با تروریسم و جنایت های سازمان دهی شده و حمایت از سیاستمداران بلند پایه همکاری می کنند.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.